Maksuhyvitys, kasvatuksen ja koulutuksen toimialan asiakasmaksut, lakko-tilanne 3.5 - 9.5.2022

HEL 2022-005617
More recent handlings
§ 40

Asiakasmaksujen hyvittäminen lakon aikana

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialajohtaja

Päätös

Toimialajohtaja päätti kasvatus- ja koulutuslautakunnan 12.4.2022 (§ 73) päätöksen perusteella, että varhaiskasvatuksen asiakasmaksuja, koululaisten välipalamaksuja ja koululaisten iltapäivätoiminnan maksuja hyvitetään päiväkirjaan merkittyjen poissaolojen mukaisesti niille asiakkaille, jotka työtaistelun johdosta ovat estyneet saamasta palvelua .

Päätöksen perustelut

Työntekijöiden työtaistelutoimenpide toteutunee ajalla 3.5 – 9.5.2022 ja ne toimialan asiakkaat, jotka kohtaavat palvelun estymistä työtaistelutoimenpiteen aikana saavat hyvityksiä kultakin palvelun estymistä koskevalta päivältä varhaiskasvatuksen asiakasmaksusta, koululaisten välipalamaksusta ja koululaisten iltapäivätoiminnan maksusta.

Lakosta johtuvat maksumenetykset viikolta ovat kaiken kaikkiaan enimmillään arviolta 0,9 – 1,0 miljoonaa euroa.

Kasvatus- ja koulutuslautakunta siirsi 12.4.2022 (§ 73) toimivaltaansa siten, että toimialajohtaja päättää asiakasmaksujen hyvityksistä lakon ajalta korkeintaan siihen saakka, kun se päättyy.

This decision was published on 05.05.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Arja Juvonen, asiakasmaksupäällikkö, puhelin: 09 310 41846

arja.juvonen@hel.fi

Decisionmaker

Satu Järvenkallas
kasvatuksen ja koulutuksen toimialajohtaja