Kustannusten korvaaminen, pilaantunut maa, kunnostustyö, tontti 17105/5 ja 17105/6, Keski-Pasila, A-Kruunu Oy

HEL 2022-006698
More recent handlings
§ 34

Pilaantuneen maan kunnostustyön kustannusten korvaaminen, Keski-Pasila, tontit 17105/5 ja 6

Tonttipäällikkö

Päätös

Tonttipäällikkö päätti korvata Keski-Pasilan tonttien 1705/5 ja 6 pilaantuneen maan kunnostuksesta aiheutuvat kustannukset yhteensä 39 261 euroa (kolmekymmentäyhdeksäntuhattakaksisataakuusikymmentäyksi euroa) A-kruunulle (Y-tunnus 1736841-8) Työ laskutetaan toteutuneiden kustannusten perusteella.

HL 51 §:n perusteella korjattu päätöksen summa 39 261 euroa summaksi 48 684 euroa ja tekstinä, MH 20.6.2022

Tonttipäällikkö päätti korvata Keski-Pasilan tonttien 1705/5 ja 6 pilaantuneen maan kunnostuksesta aiheutuvat kustannukset yhteensä 48 684  euroa (neljäkymmentäkahdeksantuhattakuusisataakahdeksankymmentäneljä euroa) A-kruunulle (Y-tunnus 1736841-8) Työ laskutetaan toteutuneiden kustannusten perusteella.

Päätöksen perustelut

Maaomaisuuden kehittäminen ja tontit –palvelu korvaa tontin omistajalle Kvston 17.5.2017 hyväksymän "Keski-Pasilan suunnitteluun ja toteutukseen liittyvän yhteistyösopimuksen kaupungin sekä Senaatti-kiinteistöjen ja liikenneviraston kesken" -sopimuksen perusteella pilaantuneen maaperän puhdistamisesta aiheutuvat ylimääräiset kustannukset.

Toimenpiteistä ja yksikköhinnoista on sovittu ennen niiden toteuttamista. Kustannukset ovat toteutuneiden töiden mukaisesti yhteensä 39 261 euroa (alv 0 %).

HL 51 §:n perusteella korjattu summa 39 261 euroa summaksi 48 684 euroa, MH 20.6.2022

Toimenpiteistä ja yksikköhinnoista on sovittu ennen niiden toteuttamista. Kustannukset ovat toteutuneiden töiden mukaisesti yhteensä 48 684  euroa (alv 0 %).

Projektin numero: 2814E21100, verkko: 6702349, vaihe: 5740.

Kaupunkiympäristölautakunta on 15.5.2018 (244 §) päättänyt siirtää hallintosäännön 10 luvun 1 § 3 momentin 1 kohdan toimivaltaansa päättää hinnoista, maksuista, vuokrista ja korvauksista sekä vapautuksesta toimialalle kohdistettavan maksun, korvauksen ja muun saatavan suorittamisesta kaupunkiympäristötoimialan palveluiden päälliköille siten, että palvelun päällikkö päättää palvelun vastuualueeseen kuuluvista korvauksista.

This decision was published on 20.05.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Johanna Hytönen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 36414

johanna.hytonen@hel.fi

Decisionmaker

Sami Haapanen
tonttipäällikkö

Attachments

1. Tarjous

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.