ESR-rahoitteinen Digityöelämää-hanke, puhelinten hankinta

HEL 2022-007517
More recent handlings
§ 36
This decisionmaker is no longer active

Hankinta, ESR-rahoitteinen Digityöelämää-hanke, puhelinten hankinta

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtaja

Päätös

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtaja päätti hyväksyä Gigantti Oy:n tarjouksen Digityöelämää-hankkeen käyttöön kokonaistaloudellisesti edullisimpana.

Hankinnan kokonaiskustannus tarkentuu toiminnan edetessä ja on enintään 36 000 euroa (alv 0%). Hankinta toteutetaan aikavälillä kesäkuu 2022-elokuu 2022.

Hankintakustannukset kohdennetaan kaupunginkanslian tulosyksikköön 1817100 projektille 1817101.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin työllisyyspalveluiden Digityöelämää-hanke järjestää digitaitokursseja, joiden tarkoituksena on parantaa kaupungin työllisyyspalveluiden asiakkaiden työllistymismahdollisuuksia sekä elämänlaatua. Tarve digitaitojen opetukselle on noussut esiin erityisesti koronapandemian myötä, sillä pandemian aikana monet palvelut sulkeutuivat täysin tai siirtyivät verkkoon. Kaikilla kaupunkilaisilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta käyttää digitaalisia palveluita joko osaamisen puutteen tai varattomuuden takia. Jotta digitaitojen kehittyminen ei jäisi vain kurssin varaan, hanke myös tarjoaa kurssin hyväksytysti suorittaneille älypuhelimen omaksi veloituksetta.

Puhelinten hankkiminen asiakkaille on kirjattu hankesuunnitelmaan ja -budjettiin. Hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto (hankekoodi S22721) ja päätös hankkeen rahoittamisesta on tehty Hämeen ELY-keskuksessa 11.1.2022.

Tarjouspyyntö (liite 1) puhelinten hankinnasta ja jakelusta lähetettiin kolmelle yritykselle 25.5.2022. Yritykset olivat Power oy, Gigantti oy ja Fonum oy. Tavallista lyhyemmästä tarjousajasta informoitiin yrityksiä ja siihen saatiin kaikkien suostumus. Fonum oy ei pystynyt esittämään tarjousta tarjouspyynnön mukaisesti, laitteiden toimittaminen säännöllisesti ei olisi onnistunut. Power oy:n ja Gigantti oy:n tarjoukset pisteytettiin tarjouspyynnössä esitetyn rakenteen mukaan, vertailutaulukko liitteenä (liite 2). Eniten pisteitä sai Gigantti oy:n tarjous.

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtajan oikeus toteuttaa hankintoja perustuu kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian hankintaoikeuksista 4.1.2021 § 3.

This decision was published on 14.06.2022

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.

Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Joonas Rentola, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 35396

joonas.rentola@hel.fi

Decisionmaker

Ilkka Haahtela
maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtaja
Marianne Selin
palvelupäällikkö

Attachments

1. Tarjouspyyntö, Digityöelämää, älypuhelinten hankinta
2. Vertailutaulukko, Digityöelämää, älypuhelinten hankinta

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.