Hankinta, kilpailutus, esteettömyyskartoituspalvelu, työllisyyspalvelujen toimipisteissä, kaupunginkanslia

HEL 2022-008619
More recent handlings
§ 42
This decisionmaker is no longer active

Hankinta, Esteettömyyskartoituspalvelu Työllisyyspalvelujen toimipisteisiin

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtaja

Päätös

Vs. maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtaja päätti hyväksyä Avaava Oy:n jättämän tarjouksen Esteettömyyskartoituspalvelun toteuttamiseksi Työllisyyspalvelujen toimipisteissä kokonaistaloudellisesti edullisimpana.

Hankinnan kokonaiskustannus tarkentuu palvelun edetessä ja on kokonaisarvoltaan enintään 11 446 euroa (alv 0 %). Hankinta toteutetaan elokuu - lokakuu 2022 välisenä aikana.

Hankintaan liittyvät kustannukset maksetaan elinkeino-osaston työvoima- ja maahanmuutto -yksikön talousarviokohdalta 14001, sisäisen tilauksen numerolla 1817100002, Asiakastyö.

Päätöksen perustelut

Hankinta tehdään Kaupunginkanslian Työllisyyspalvelujen kuuden (6) toimipisteen esteettömyyden kartoittamiseksi ja kehittämiseksi. Hankinta sisältää tarjouspyynnössä kuvatut osa-alueet ja raportoinnin (liite 1).

Hankinta toteutettiin pienhankinnan kevennetyllä kilpailutuksella lähettämällä tarjouspyyntö 8.6.2022 kolmelle alan toimijalle: Avaava Oy, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE ja Riesa Oy.

Määräaikaan mennessä 27.6.2022 tarjouksen jättivät Avaava Oy ja Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE. Molemmat tarjoajat täyttivät tarjouspyynnön mukaiset hankintakriteerit.

Palveluntuottajaksi valittiin tarjouspyynnön vaatimukset täyttävä, hinnan perusteella edullisimman tarjouksen jättänyt tarjoaja. Hinta esitettiin toimipistekohtaisena kokonaishintana. Avaava Oyn jättämän tarjouksen kokonaiskustannukset olivat 11 446 e (alv 0 %) ja Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEn tarjouksen kokonaiskustannukset olivat 12 400e (alv 0 %). Täten tarjousvertailun perusteella palveluntuottajaksi valittiin kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehnyt tarjoaja eli Avaava Oy.

Palvelusta tehdään erillinen sopimus ennen palvelun aloittamista.

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtajan oikeus toteuttaa hankintoja perustuu kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian hankintaoikeuksista 4.1.2021 § 3.

This decision was published on 30.06.2022

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.

Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Anne Suonio, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 28740

anne.suonio@hel.fi

Decisionmaker

Tarja Hassinen
Vs. maahanmuutto- ja työllisyysasioiden johtaja
Johannes Hirvelä
kehittämispäällikkö