Vahingonkorvausvaatimus, autovaurio, 4.8.2022, Messeniuksenkatu 2

HEL 2022-009672
More recent handlings
§ 8

Yksikönjohtajan päätös vahingonkorvausasiassa, autovaurio 4.8.2022 Messeniuksenkadulla

Yksikönjohtaja

Päätös

Rakentamispalveluliikelaitoksen (Stara) logistiikkaosaston yksikönjohtaja päätti hyväksyä hakijan vahingonkorvausvaatimuksen ja korvata vahingoittuneesta hinausvahingosta 500 euroa hakijan ilmoittamalle tilille. Muita vaadittuja kustannuksia ei korvata, koska Stara korvaa vain suoraan vahingosta aiheutuneet kulut.

Päätöksen perustelut

Vahingonkorvausvaatimuksessa todetaan, että hakija on toimittanut 10.08.2022 Helsingin kaupungin kirjaamoon 500 euron suuruisen vaateen vahingoittuneesta vanteesta, joka on vaurioitunut hinaustapahtuman yhteydessä. Staran hinausautonkuljettajalta saadun selvityksen mukaan kyseessä on ollut hinaustapahtuman yhteydessä sattunut vahinko. Tässä kyseisessä vahinkoasiassa Stara korvaa hakijalle hinausvahingon vaurion korjauskulut täysimääräisenä päätöksen mukaisesti. Muita vaadittuja kustannuksia ei korvata, koska Stara korvaa vain suoraan vahingosta aiheutuneet kulut. Päätös perustuu Staran käyttämään kokonaisharkintaan vahingossa esille tuotujen seikkojen perusteella.

This decision was published on 19.04.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Juuso Tuominen, palvelupäällikkö, puhelin: 09 310 70029

juuso.tuominen@hel.fi

Decisionmaker

Sami Aherva
yksikönjohtaja

Attachments

1. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022
The attachment will not be published on the internet.
2. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kustannusarvio
The attachment will not be published on the internet.
3. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 1
The attachment will not be published on the internet.
4. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 2
The attachment will not be published on the internet.
5. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 3
The attachment will not be published on the internet.
6. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 4
The attachment will not be published on the internet.
7. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 5
The attachment will not be published on the internet.
8. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 6
The attachment will not be published on the internet.
9. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 7
The attachment will not be published on the internet.
10. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 8
The attachment will not be published on the internet.
11. Vahingonkorvausvaatimus 10.8.2022, liite, kuva 9
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.