Aukioloajat, Kinaporin seniorikeskuksen palvelukeskuksen aukioloajan supistaminen
Kinaporin seniorikeskuksen palvelukeskuksen aukioloajan muuttaminen 1.11.2022 alkaen
Päätös
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti, että Kinaporin seniorikeskuksen palvelukeskuksen aukioloaikaa muutetaan siten, että palvelukeskus suljetaan keskiviikkoisin aiemman sulkemisajan klo 20.00 sijaan jo klo 18.00.
Uudet aukioloajat otetaan käyttöön 1.11.2022.
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja kehotti informoimaan kuntalaisia aukioloaikojen muutoksesta hyvissä ajoin ennen aukioloaikojen muutosta.
Päätöksen perustelut
Kinaporin seniorikeskuksen palvelukeskus on avoinna maanantai – tiistai klo 8.00 – 18.00, keskiviikko klo 8.00 – 20.00, perjantai klo 8.00 – 18.00 ja lauantai – sunnuntai klo 9.00 – 15.00.
Kinaporin seniorikeskuksen palvelukeskus on helsinkiläisten eläkeläisten kokoontumispaikka ja toimintaympäristö, joka tukee asiakkaiden elämänhallintaa ja toimintakykyä.
Kinaporin palvelukeskus on jo usean vuoden ajan yrittänyt panostaa mahdollisuuksiin tuottaa toimintaa talon asiakkaille myös ilta-aikaan. Kinaporin palvelukeskus sijaitsee Sörnäisten metroaseman tuntumassa. Alue on ajoittain rauhaton, minkä vuoksi ikääntyneet helsinkiläiset eivät mielellään liiku seudulla ilta-aikaan.
Palvelukeskuksen asiakkaille syksyllä 2022 tehdyn kyselyn perusteella ei keskiviikon myöhäinen aukioloaika ole tarpeen. Samaa todistaa myös aulapalvelujen havainto sekä kuntosalikävijöiden määrä.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 2 kohdan mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää toimintayksiköiden aukioloajoista.
This decision was published on 01.11.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Sari Hedman, johtaja, puhelin: 09 310 52914