Vuokraus, maa-alueen vuokraaminen, Sörnäinen, Sörnäisten rantatie, ProPADEL Solutions Oy

HEL 2022-012539
More recent handlings
§ 144

Maa-alueen, noin 500 m², vuokraaminen ProPADEL Solutions Oy:lle, 10. kaupunginosasta, Sörnäinen, Sörnäisten rantatie, 1.1.2023 lukien

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata ProPADEL Solutions Oy:lle (Y-tunnus 3087139-2) noin 500 m²:n suuruisen alueen padel-kenttiä varten.

Alue sijaitsee 10. kaupunginosassa, Sörnäinen, osoitteessa Sörnäisten rantatie, osittain VP-merkityllä puistoalueella ja osittain katuaukiolla, liitekartan mukaisesti.

Vuokraus on voimassa 1.1.2023 alkaen toistaiseksi yhden (1) kuukauden irtisanomisajoin, liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.

Alueesta peritään 425,00 euroa kuukausivuokraa, joka muodostuu seuraavasti: 500 m² x 0,85 €/m² = 425,00 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.

Vuokralaisen tulee selvittää rakentamistoimenpiteiden luvanvaraisuus ennen toimenpiteeseen ryhtymistä. Muut vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen, joka on jatkoa toimijan aiempaan vuokraukseen. Toimija on muuttanut yritysmuotonsa osakeyhtiöksi.

Päätöksen perustelut

ProPADEL Solutions Oy on toimittanut 15.10.2022 kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeiden 1 ja 2 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,85e/m²/kk.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 8.2.2022 § 73 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

This decision was published on 29.11.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Mervi Jokela, tarkastaja, puhelin: 09 310 23810

mervi.jokela@hel.fi

Decisionmaker

Suvi Tuiskunen
tiimipäällikkö

Attachments

1. Liite 1: Hakemus
2. Liite 2: Kartta
3. Liite 3: Sopimusluonnos

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.