Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminta, kotihoidon asiakastason valvonta asiakasohjaus, asiakkuuspäällikkö, työavain SOTE-03-2016-22
Asiakkuuspäällikön viran täyttäminen, arviointitoiminta, kotihoidon asiakastason valvonta asiakasohjaus, työavain SOTE-03-2016-22
Päätös
Arviointitoiminnan johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella terveystieteiden maisteri ********** kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta-tiimin asiakkuuspäällikön virkaan (vakanssinumero 049425, toimintayksikkö 397130 , työpiste 100060) 1.1.2023 lukien 3859,40 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.
********** asetetaan kuuden (6) kuukauden koeaika.
Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakkuuspäällikön virkaan ottaa Selvitys, arviointi ja sijoitus -palvelun arviointitoiminnan johtaja.
Asiakkuuspäällikkö vastaa tiiminsä palveluiden ja toiminnan kehittämisestä, työn laadusta ja tuloksellisuudesta. Työssä keskeistä on ylläpitää työntekijöiden laajan arviointi- ja asiakasohjaustyönkuvan kehittymistä, moniammatillista ja monitoimijaista tiimityötä sekä kannustaa henkilöstöä laadukkaaseen asiakas- ja verkostotyöhön. Asiakasohjauksen uuden tiimin asiakkuuspäällikkö toimii 20 työntekijän moniammatillisen tiimin esihenkilönä. Toiminnan kehittäminen ja johtaminen pohjautuvat sosiaali- ja terveystoimialan uuteen johtamismalliin. Asiakkuuspäällikön tulee luoda asiakasohjaukseen toimintakulttuuria, jolla toiminnalle asetetut tavoitteet toteutuvat.
Asiakkuuspäällikön viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.
Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.
Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen suullinen taito.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää tehtävän vaativuuden mukaista osaamista sekä hyviä neuvottelu-, asiakasohjaus-, vuorovaikutus-, organisointi- ja viestintätaitoja.
Tehtävää täytettäessä hakijan eduksi luettiin moniammatillisen johtamiskokemuksen sekä gerontologisen osaamisen. Lisäksi edellytettiin hyviä vuorovaikutustaitoja ja hyvää organisointikykyä sekä kykyä hahmottaa prosessien toimintaa. Kokemus Helsingin ikääntyneiden palvelurakenteesta ja hoitoketjujen hahmottamisesta luettiin hakijan eduksi.
Asiakkuuspäällikön virka (vakanssinumero 049425) on ollut julkisesti haettavana 14.11. – 29.11.2022 Helsingin kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.
Määräajassa hakemuksen jätti 13 hakijaa, joista 12 täytti asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.
Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin neljä hakijaa: terveystieteiden maisteri ********** sairaanhoitaja (YAMK) ********** terveystieteiden maisteri ********** ja terveystieteiden maisteri **********
Haastattelut suoritti arviointitoiminnan johtaja ********** ja asiakasohjauspäällikkö ********** Haastattelut suoritettiin ajalla 23.11. – 1.12.2022.
********** on suorittanut terveystieteiden maisteri tutkinnon Kuopion yliopistossa vuonna 2007. Aiemmalta koulutukseltaan hän on sairaanhoitaja. Hän on toiminut ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja.
********** on suorittanut terveystieteiden maisteri tutkinnon Oulun yliopistossa vuonna 2022. Aiemmalta koulutukseltaan hän on sairaanhoitaja. Hän on työskennellyt ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja.
********** on suorittanut sairaanhoitajan (YAMK) tutkinnon Laurea ammattikorkeakoulussa vuonna 2017. Aiemmalta koulutukseltaan hän on sairaanhoitaja. Hän on toiminut ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja.
********** on suorittanut terveystieteiden maisteri tutkinnon Jyväskylän yliopistossa vuonna 2022. Aiemmalta koulutukseltaan hän on fysioterapeutti. Hän on työskennellyt ********** Hän on Valviran laillistama fysioterapeutti.
Kaikilla haastatelluilla oli tehtävän edellyttämä koulutus. Kaikilla haastatelluilla on hyvät verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot.
Hakemuksen, haastattelun ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti kotihoidon ostopalveluiden valvontayksikön asiakkuuspäällikön virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on kokemusta kotihoidon ostopalveluasiakkaiden palveluiden järjestämisestä. Hänellä on hyvät verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot.
Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakkuuspäällikön viran vaatimien tehtävien hoitamiseen kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikössä.
This decision was published on 19.12.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Eeva Raulos, asiakasohjauspäällikkö, puhelin: 09 310 41962