Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminta, kotihoidon asiakastason valvonta asiakasohjaus, asiakkuuspäällikkö, työavain SOTE-03-2016-22

HEL 2022-014975
More recent handlings
§ 103
This decisionmaker is no longer active

Asiakkuuspäällikön viran täyttäminen, arviointitoiminta, kotihoidon asiakastason valvonta asiakasohjaus, työavain SOTE-03-2016-22

Arviointitoiminnan johtaja

Päätös

Arviointitoiminnan johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella terveystieteiden maisteri ********** kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta-tiimin asiakkuuspäällikön virkaan (vakanssinumero 049425, toimintayksikkö 397130 , työpiste 100060) 1.1.2023 lukien 3859,40 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

********** asetetaan kuuden (6) kuukauden koeaika.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakkuuspäällikön virkaan ottaa Selvitys, arviointi ja sijoitus -palvelun arviointitoiminnan johtaja.

Asiakkuuspäällikkö vastaa tiiminsä palveluiden ja toiminnan kehittämisestä, työn laadusta ja tuloksellisuudesta. Työssä keskeistä on ylläpitää työntekijöiden laajan arviointi- ja asiakasohjaustyönkuvan kehittymistä, moniammatillista ja monitoimijaista tiimityötä sekä kannustaa henkilöstöä laadukkaaseen asiakas- ja verkostotyöhön. Asiakasohjauksen uuden tiimin asiakkuuspäällikkö toimii 20 työntekijän moniammatillisen tiimin esihenkilönä. Toiminnan kehittäminen ja johtaminen pohjautuvat sosiaali- ja terveystoimialan uuteen johtamismalliin. Asiakkuuspäällikön tulee luoda asiakasohjaukseen toimintakulttuuria, jolla toiminnalle asetetut tavoitteet toteutuvat.

Asiakkuuspäällikön viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää tehtävän vaativuuden mukaista osaamista sekä hyviä neuvottelu-, asiakasohjaus-, vuorovaikutus-, organisointi- ja viestintätaitoja.

Tehtävää täytettäessä hakijan eduksi luettiin moniammatillisen johtamiskokemuksen sekä gerontologisen osaamisen. Lisäksi edellytettiin hyviä vuorovaikutustaitoja ja hyvää organisointikykyä sekä kykyä hahmottaa prosessien toimintaa. Kokemus Helsingin ikääntyneiden palvelurakenteesta ja hoitoketjujen hahmottamisesta luettiin hakijan eduksi.

Asiakkuuspäällikön virka (vakanssinumero 049425) on ollut julkisesti haettavana 14.11. – 29.11.2022 Helsingin kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti 13 hakijaa, joista 12 täytti asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin neljä hakijaa: terveystieteiden maisteri ********** sairaanhoitaja (YAMK) ********** terveystieteiden maisteri ********** ja terveystieteiden maisteri **********

Haastattelut suoritti arviointitoiminnan johtaja ********** ja asiakasohjauspäällikkö ********** Haastattelut suoritettiin ajalla 23.11. – 1.12.2022.

********** on suorittanut terveystieteiden maisteri tutkinnon Kuopion yliopistossa vuonna 2007. Aiemmalta koulutukseltaan hän on sairaanhoitaja. Hän on toiminut ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja.

********** on suorittanut terveystieteiden maisteri tutkinnon Oulun yliopistossa vuonna 2022. Aiemmalta koulutukseltaan hän on sairaanhoitaja. Hän on työskennellyt ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja.

********** on suorittanut sairaanhoitajan (YAMK) tutkinnon Laurea ammattikorkeakoulussa vuonna 2017. Aiemmalta koulutukseltaan hän on sairaanhoitaja. Hän on toiminut ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja.

********** on suorittanut terveystieteiden maisteri tutkinnon Jyväskylän yliopistossa vuonna 2022. Aiemmalta koulutukseltaan hän on fysioterapeutti. Hän on työskennellyt ********** Hän on Valviran laillistama fysioterapeutti.

Kaikilla haastatelluilla oli tehtävän edellyttämä koulutus. Kaikilla haastatelluilla on hyvät verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot.

Hakemuksen, haastattelun ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti kotihoidon ostopalveluiden valvontayksikön asiakkuuspäällikön virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on kokemusta kotihoidon ostopalveluasiakkaiden palveluiden järjestämisestä. Hänellä on hyvät verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakkuuspäällikön viran vaatimien tehtävien hoitamiseen kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikössä.

This decision was published on 19.12.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Eeva Raulos, asiakasohjauspäällikkö, puhelin: 09 310 41962

eeva.raulos@hel.fi

Decisionmaker

Soili Partanen
arviointitoiminnan johtaja

Attachments

1. Hakijalistaus
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.