Hankinta, sopimuksen irtisanominen, suomenkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen hankinta, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2023-003244
More recent handlings
§ 18

Hankintasopimuksen irtisanominen koskien suomenkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen hankintaa

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja

Päätös

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti hyväksyä Med Group Oy:n ilmoituksen suomenkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen hankintasopimuksen irtisanomisesta. Sopimus päättyy 11.5.2023.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti 1.9.2020 § 134 hyväksyä suomenkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen hankinnan periaatteet ja ehdot ja oikeutti sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtajan tekemään hankinnasta päätöksen, päättämään optiokauden käyttöönotosta, allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavista sopimuksista ja päättämään sopimusten irtisanomisista ja purkamisista.

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti valita Med Group Oy:n suomenkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen sopimustoimittajaksi etelän palvelualueelle sekä varatoimittajaksi pohjoisen palvelualueelle päätöksellä 5.11.2020 § 52. Perussopimuskausi oli kaksi (2) vuotta ja se alkoi 1.2.2021. Sopimukseen sisältyi kahden (2) vuoden optiokausi, josta sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti ottaa käyttöön yksitoista (11) kuukautta ajalle 1.2.2023–31.12.2023 päätöksellään 10.6.2022 § 49.

Hankintasopimuksen mukaisesti palvelun hintoja on voitu tarkistaa optiokaudelle, ja hinnanmuutosesitys on tullut esittää viisi (5) kuukautta ennen optiokauden alkua. Med Group Oy on esittänyt hankintasopimuksen vastaisen hinnanmuutosesityksen, eikä tilaaja ole sitä hyväksynyt. Hankintasopimuksen mukaisesti sopijapuolilla on oikeus irtisanoa sopimus kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla, jos hinnanmuutoksesta ei päästä yksimielisyyteen. Tähän sopimuksen kohtaan vedoten Med Group Oy on irtisanonut sopimuksen ja tilaaja hyväksyy irtisanomisen.

Tilaaja käyttää tarvittaessa sopimuksen mahdollistamaa avustamisvelvollisuutta.

This decision was published on 13.03.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Helena Venetvaara, kotihoidon johtaja, puhelin: 09 310 40546

helena.venetvaara@hel.fi

Kristiina Matikainen, ostopalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 42207

kristiina.l.matikainen@hel.fi

Outi Ekebom, johtava hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 21183

outi.ekebom@hel.fi

Decisionmaker

Seija Meripaasi
sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja