Sopimuksen irtisanominen, ruotsinkielisen kotihoidon asiakaspalveluostot, Stella Kotipalvelut Oy
Hankintasopimuksen irtisanomisen hyväksyminen koskien ruotsinkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen hankintaa
Päätös
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti hyväksyä Stella Kotipalvelut Oy:n ilmoituksen ruotsinkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen hankintasopimuksen HEL 2019-009872-2.2 irtisanomisesta. Sopimus päättyy 22.9.2023.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti hyväksyä ruotsinkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot päätöksessään 19.11.2019 § 261 ja oikeutti sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtajan tekemään hankinnasta päätöksen, päättämään optiokauden käyttöönotosta, allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavat sopimukset ja päättämään sopimusten irtisanomisista ja purkamisista.
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti valita Posti Kotipalvelut Oy:n (myöh. Stella Kotipalvelut Oy:n) ruotsinkielisen kotihoidon asiakaspalveluostojen sopimustuottajaksi lännen palvelualueelle sekä varatuottajaksi etelän palvelualueelle päätöksellä 30.1.2020 § 8.
Puitesopimuksen perussopimuskausi oli kaksi (2) vuotta, ja se alkoi 1.6.2020. Sopimukseen sisältyi kahden (2) vuoden optiokausi, jonka sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti ottaa käyttöön päätöksellä 10.6.2022 § 49 ajalle 1.6.2022–31.5.2024.
Hankintasopimuksen mukaisesti palvelun hintoja on voitu tarkistaa optiokaudelle, ja hinnanmuutosesitys on tullut esittää ennen optiokauden alkua. Stella Kotipalvelut Oy on esittänyt hankintasopimuksen vastaisen hinnanmuutosesityksen, eikä tilaaja ole sitä hyväksynyt. Hankintasopimuksen mukaisesti sopijapuolilla on oikeus irtisanoa sopimus kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla, jos hinnanmuutoksesta ei päästä yksimielisyyteen. Tähän sopimuksen kohtaan vedoten Stella Kotipalvelut Oy on irtisanonut sopimuksen, ja tilaaja hyväksyy irtisanomisen. Irtisanomisajan jälkeen tilaaja käyttää tarvittaessa sopimuksen mahdollistamaa avustamisvelvollisuutta.
This decision was published on 06.04.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Helena Venetvaara, kotihoidon johtaja, puhelin: 09 310 40546
Outi Ekebom, johtava hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 21183