Käteisvarojen enimmäismäärät ja pohja- ja vaihtokassojen euromäärät 1.5.2023 alkaen, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2023-006217
More recent handlings
§ 123

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan käteiskassojen meno- ja tulokassat sekä Ceepos-kassajärjestelmäkassat, niiden käteisvarojen enimmäismäärät sekä pohja- ja vaihtokassojen euromäärät 1.5.2023 alkaen

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja

Päätös

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti käteiskassojen meno- ja tulokassojen sekä Ceepos-kassajärjestelmäkassojen käteisvarojen enimmäismäärän jaosta, yhteensä 43 050 euroa sekä pohja- ja vaihtokassojen määristä 1.5.2023 alkaen liitteen 1 mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin hallintosäännön 12 luvun 4 §:n 11 kohdan mukaan rahoitusjohtaja päättää kaupunginkanslian, tarkastusviraston, toimialojen ja liikelaitosten käteisvarojen enimmäismäärästä. Enimmäismäärällä tarkoitetaan sitä käteisvarojen yhteismäärää, joka organisaation kassoissa päivän päätteeksi saa enimmillään olla.

Rahoitusjohtajan (30.12.2020 Rj 101§) kaupungin kassanhoitoa koskevan ohjeen mukaan, jos toimialan kassavarojen yhteenlaskettu enimmäismäärä pysyvästi alenee tai sitä on tarve korottaa, asiasta tehdään esitys rahoitusjohtajalle.

Rahoitusjohtaja on vahvistanut 14.4.2023 § 41 sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan käteisvarojen uudeksi enimmäismääräksi 43 050 euroa. Toimialan käteiskassoja on tarkistettu yhdessä Taloushallintopalveluliikelaitoksen kanssa ja aikaisemmasta päätöksestä puuttuneet kassat on lisätty tähän päätökseen.

Helsingin kaupungin hallintosäännön 14 luvun 1 §:n 6 kohdan mukaan toimialajohtaja päättää käteiskassojen jaosta tehtäväalueellaan, eli meno- ja tulokassojen käteisvarojen enimmäismäärän jakautumisesta.

Kassanhoidossa tulee noudattaa kassanhoitoa koskevaa ohjetta (Rj 30.12.2020, 101§) sekä ko. yleisohjetta täydentävää taloushallintopalveluliikelaitoksen toimitusjohtajan antamaa kassanhoito- ja turvallisuusohjetta (Tj 4.2.2021, 2§).

Päätöksen kassan perustamisesta ja lopettamisesta tekee sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja.

This decision was published on 15.05.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Armi Vaden, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 15970

sotepe.taloudentukiyksikko@hel.fi

Katariina Ilves, suunnittelija, puhelin: 09 310 43362

sotepe.taloudentukiyksikko@hel.fi

Decisionmaker

Juha Jolkkonen
sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja

Attachments

1. Liite Sotepe kassapts 010523 alk

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.