Vuokraus, maa-alue, varastointi, Kivikonlaita 29, Mellunkylä, Helsingin KTK Oy

HEL 2023-007508
More recent handlings
§ 76

Maa-alueen, noin 5 200 m², vuokraaminen Helsingin KTK Oy:lle nro 47. kaupunginosasta, Mellunkylä, Kivikonlaita 29, varastointialuetta varten, 1.7.2023 lukien

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Helsingin KTK Oy:lle (Y-tunnus 0116492-0) noin 5 200 m²:n suuruisen alueen kuljetuskaluston, perävaunujen ja vaihtolavojen varastointia varten.

Alue sijaitsee 47. kaupunginosassa, Mellunkylä, Kivikonlaita 29, kiinteistötunnus 91-418-6-92, korttelin 47047 tonteilla 9 ja 10, asemakaavan mukaisella T -teollisuus- ja varastorakennusten korttelialueella liitekartan mukaisesti. Vuokrasopimus on voimassa 1.7.2023 alkaen toistaiseksi kolmen (3) kuukauden molemminpuolisin irtisanomisajoin liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.

Alueesta peritään 2 340 euron (€) kuukausivuokra. Vuokra muodostuu seuraavasti: 2 000 m² x 0,65 €/kk = 1 300,00 €/kk + 3 200 m² x 0,65 €/kk x 0,50 = 1 040,00 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.

Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Tällä päätöksellä merkitään päätöksen HEL 2018-011395 29.11.2018 § 151, Helsingin KTK Oy:n (Y-tunnus 0116492-0) vuokrasopimus S0147-185 päättyväksi 30.6.2023.

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

Helsingin KTK Oy on toimittanut 12.5.2023 kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 3 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,65 €/m²/kk ja yli 2000 m² osalta –50 %.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 8.2.2022 § 73 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

This decision was published on 06.06.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Tommy Tienhaara, tarkastaja, puhelin: 09 310 28562

tommy.tienhaara@hel.fi

Decisionmaker

Niklas Aalto-Setälä
vs. tiimipäällikkö

Attachments

1. Maanvuokrasopimus
2. Sopimuksen karttaliite
3. Hakemus 12.5.2023
4. Hakemus 12.5.2023, liite, kaupparekisteriote
5. Hakemus 12.5.2023, liite, vanha päätös
6. Hakemus 12.5.2023, liite, vanha sopimus

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.