Hankinta, sopimuksen irtisanominen, ikääntyneiden ympärivuorokautinen palveluasuminen, Käpyrinne ry
Käpyrinne ry:n irtisanoutuminen ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen hankintasopimuksesta
Päätös
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti hyväksyä Käpyrinne ry:n ilmoituksen Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalveluihin kuuluvien ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen hankintasopimuksen irtisanomisesta.
Palveluntuottajan kirjallisen irtisanoutumisilmoituksen päiväys on 31.5.2023. Irtisanominen astuu voimaan kuuden (6) kuukauden irtisanomisajan jälkeen 30.11.2023.
Päätöksen perustelut
Taustaa
Sosiaali- ja terveyslautakunta hyväksyi 10.3.2020 § 41 ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen kilpailutuksen keskeiset periaatteet ja ehdot. Samalla lautakunta oikeutti sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtajan tekemään hankinnasta päätökset, allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavat sopimukset, päättämään sopimusten irtisanomisista ja purkamisista.
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti dynaamisen puitejärjestelyn 1. avaamisessa 15.12.2021 § 106 hyväksyä ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen dynaamiseen puitejärjestelyyn lisättäväksi Käpyrinne ry:n tarjouksen osa-alueeseen: A. Ympärivuorokautinen palveluasuminen suomenkielisille ikääntyneille.
Hyväksytyt tarjoukset lisättiin dynaamiseen puitejärjestelyyn tarjousten kokonaistaloudellisen edullisuuden mukaisesti.
Sopimus: HEL 2019-011004-036 SOTE: SOTE: Ikääntyneiden ympärivuorokautinen palveluasuminen 2022 - Käpyrinne Ry.
Ikääntyneiden ympärivuorokautisen palveluasumisen dynaamisen puitejärjestelyn sopimuskausi alkoi 1.1.2021 ja sopimus päättyy 31.12.2026. Käpyrinne ry hyväksyttiin puitejärjestelyyn 1. avaamisessa. Palvelua koskeva sopimus on allekirjoitettu 25.4.2022.
Sopimuksen ehtojen mukaan molemmilla osapuolilla on oikeus irtisanoa sopimus. Palveluntuottajan irtisanomisaika on kuusi (6) kuukautta kirjallisen irtisanomisilmoituksen päiväyksestä lukien. Tähän sopimuksen kohtaan vedoten Käpyrinne ry on irtisanonut sopimuksen ja tilaaja hyväksyy irtisanomisen.
This decision was published on 07.06.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Kristiina Matikainen, ostopalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 42207
Minna Pihlavamäki, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 43241