Hankesuunnitelma, Kustaankartanon seniorikeskuksen B ja C talon sprinklerijärjestelmä, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2023-008598
More recent handlings
§ 19

Kustaankartanon seniorikeskuksen B ja C rakennusten automaattinen sammutusjärjestelmä, hankesuunnitelman hyväksyminen

Tilapäällikkö

Päätös

Tilapäällikkö päätti hyväksyä Kustaankartanon seniorikeskuksen B ja C talojen automaattisen sammutusjärjestelmähankkeen 10.8.2023 päivätyn hankesuunnitelman siten, että hankkeen enimmäislaajuus on 6 762 brm² ja rakentamiskustannusten enimmäishinta on arvonlisäverottomana 850 000 euroa huhtikuun 2023 kustannustasossa.

Päätöksen perustelut

Yleistä hankkeesta

Pelastuslaitoksen pöytäkirjassa HEL 2020-010758 T 09 00 00 velvoitetaan varustamaan Kustaankartanon seniorikeskuksen B, C ja H rakennukset automaattisella sammutusjärjestelmällä. Automaattinen sammutusjärjestelmä tulee olla asennettuna vuoden 2023 loppuun mennessä.

Tämä hankesuunnitelma koskee Kustaankartanon seniorikeskuksen B ja C talojen automaattista sammutusjärjestelmää. Pelastuslaitoksen pöytäkirjassa mainitun H rakennuksen automaattisesta sammutusjärjestelmästä vastaa Helsingin kaupungin asunnot Oy (HEKA).

Pelastuslaitoksen asettamassa määräajassa pysymiseksi on Staran korjauspalveluille tehty 320 000 € tilaus, joka sisältyy tämän hankesuunnitelman kustannusarvioon.

Rahoitus

Hanke rahoitetaan talousarvion talonrakennushankkeiden rakentamisohjelman alakohdalle 8 02 02 06 osoitetuista kohdentamattomista korjausmäärärahoista.

Kustannukset ja vaikutukset käyttötalouteen

Kaupunkiympäristön toimialan laatima urakkavaiheen (UKA) kustannusarvio on 850 000 euroa arvonlisäverottomana; kausi 4/2023.

Teknisen hankkeen vuokravaikutus

Tilojen lisävuokravaikutus on laskettu 0,92 €/m2/kk. Kiinteistön nykyinen vuokra on 19,66 euroa/htm² / kk ja kiinteistön tuleva vuokra-arvio on 20,08 euroa/htm² / kk. Tuleva vuokra on yhteensä 109 991 euroa/kk ja 1 319 895 euroa/v.

Sosiaali-, terveys-, ja pelastustoimialan tilapalvelupäällikkö Carl Slätis on hyväksynyt 10.8.2023 kustannusvaikutuksen.

Hankkeeseen ei sisälly väistötilakustannusta.

Aikataulu ja toteutus

Rakentaminen alkaa 6 /2023, ja työ valmistuu 10 /2023.
Kaupunkiympäristön toimiala vastaa hankkeen toteuttamisesta.

This decision was published on 22.08.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Jarno Krapi, lvi-rakennuttaja, puhelin: 09 3101651

jarno.krapi@hel.fi

Markus Anttila, tiimipäällikkö, puhelin: 09 31026098

markus.anttila@hel.fi

Decisionmaker

Sari Hilden
tilapäällikkö

Attachments

2. Kustannusarvio UKA 2.6.2023 Kustaankartano, rakennus B ja C
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.