Hankinta, optio, rakennusteknisten töiden puitejärjestely 2020-2022, Tapanilan koulun julkisivun ja vesikaton korjaus, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2023-012712
More recent handlings
§ 2

Tapanilan ala-asteen/Vanhan koulurakennuksen julkisivun ja vesikaton korjaus -hankkeen hankesuunnitelman hyväksyminen

Tilapäällikkö

Päätös

Tilapäällikkö päätti hyväksyä 14.12.2023 päivätyn, osoitteeseen Veljestenpiha 2 laaditun Tapanilan ala-asteen vanhan koulurakennuksen julkisivun ja vesikaton korjausten teknisen hankesuunnitelman siten, että korjaushankkeen enimmäishinta on arvonlisäverottomana 725 000 euroa syyskuun 2023 kustannustasossa.

Päätöksen perustelut

Hankkeen tarpeellisuus ja sisältö

Tapanilan ala-aste/Vanhan koulurakennus, Veljestenpiha 2, 00730 Helsinki on valmistunut 1914. Rakennuksen omistaa Helsingin Kaupunki.

Rakennuksen julkisivuverhouksen maalipinnat ovat huonokuntoisia ja puupinnat ovat paikoin pehmenneet. Ikkunarakenteiden ulkopintojen maalipinnat ovat yleisesti julkisivuverhouksen tapaan huonokuntoisia.

Julkisivut ja ikkunat ovat siinä kunnossa, että niiden korjaaminen huoltomaalaustyyppisellä kunnostuksella ei ole mahdollista, vaan rakenteet edellyttävät perusteellisen
korjauksen suorittamista.

Rakennuksen korjaus toteutetaan nykyisen kaltaisena rakenteena, huomioiden kuitenkin alkuperäisten rakennusvirheiden poistaminen sekä detaljiikan parantaminen tuuletuksessa sekä vedenohjauksessa. Korjaukset tulee suorittaa kiireellisesti rakennuksen terveellisyyden ja turvallisen käytön varmistamiseksi.

Hankkeen kustannukset

Hankkeen enimmäishinta kustannustasossa 9/2023 RI 111,0; THI 204,3 on arvonlisäverottomana 725 000 euroa.

Tilakustannus käyttäjälle

Hanke vaikuttaa kiinteistötyyppikohtaiseen ylläpitovuokraan vuodesta 2026 alkaen.

Väistötilat

Ei tarvetta erillisille väistötiloille. Oppilaat siirtyvät pääkouluun korjaustöiden ajaksi.

Rahoitus

Hanke rahoitetaan käyttötalouden korjauksen ja kunnossapidon budjetista.

Hankeen toteutustapa ja aikataulu

Kaupunkiympäristön toimiala vastaa hankkeen toteuttamisesta ja kiinteistön ylläpidosta.

Korjausten toteutusaikataulu on 04/2024–09/2024.

Toimivalta

Tilapäällikkö päättää tilahankkeita koskevien hankesuunnitelmien hyväksymisestä, kun hankkeen kokonaisarvo on enintään 1 000 000 euroa ja niistä on toimialalautakunnan tai kansliapäällikön hyväksymä tarveselvitys tai kyseinen tilahanke on välttämätön rakennuksen teknisen kunnon tai esimerkiksi sisäilmaongelman korjaamiseksi. (Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaoston päätös 14.1.2021 § 8).

This decision was published on 16.01.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Samuli Saarikko, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 21695

samuli.saarikko@hel.fi

Decisionmaker

Sari Hilden
tilapäällikkö

Attachments

2. Hankesuunnitelman liite, Suunnittelutyöryhmä

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.