Hankinta, Apotti InterRAI-integraation lisätyöt, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2024-005070
More recent handlings
§ 15
This decisionmaker is no longer active

InterRAI-integraatio Apotti-järjestelmään, lisätyöt

Tietohallintojohtaja

Päätös

Tietohallintojohtaja päätti hankkia interRai-integraation lisätyöt Oy Apotti Ab:ltä hankintalain 15 §:n mukaisena sidosyksikköhankintana.

Hankinnan asiantuntija- ja kehitystyön arvonlisättömät kustannukset ovat maksimissaan yhteensä 8 860,67 euroa.

Päätöksen perustelut

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 15 §:n mukaan hankintalakia ei sovelleta hankintaan, jonka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään. Oy Apotti Ab on Helsingin kaupungin sidosyksikkö.

Hankinnan kertaluontoiset kustannukset maksetaan sosiaali-, terveys ja pelastustoimialan ICT-investointimäärärahoista ja hankinnan jatkuvat ylläpitokustannukset maksetaan toimialan yhteisistä ICT-käyttömenoista.

Helsingille on toteutettu Apotti-järjestelmän ja interRAIn välinen integraatio. Integraatio toteutettiin Helsingille ensimmäistä kertaa ja se tehtiin kansalliseen uuteen interRAI-välineistöön.

RAI-arviointijärjestelmä on standardoitu tiedonkeruun ja havainnoinnin välineistö, joka on tarkoitettu vanhus- tai vammaispalvelun asiakkaan palvelutarpeen arviointiin sekä hoito-, kuntoutus- ja palvelusuunnitelman laatimiseen. Lisäksi järjestelmästä saatavaa tietoa hyödynnetään hoidon laadun seurannassa ja kehittämisessä sekä asiakasryhmien tarkastelussa.

InterRAI:n ja Apotti-järjestelmän integraatiotyö aloitettiin toukokuussa 2023. Projektia on edistetty yhteistyössä Helsingin ja Oy Apotti Ab projektitiimien kesken. Projektin edetessä alkuperäisiin määrittelyihin tehtiin muutoksia. Lisäksi alkusyksystä 2023 tehdyssä tuotantovalidoinnissa havaittiin korjaustarpeita. Työaikaa ovat vaatineet erityisesti:

- Projektin aikana tunnistetut lisätestaustarpeet
- Järjestelmässä mittarilyhenteiden päivittäminen vastamaan THL:n määrittelyitä
- Tuotantovalidoinnin aikana nousseet havaintojen korjaukset (mm. diagnoosi- ja ATC-koodi), uudelleentestaus Raisoftin ja Apotin välillä ja tuotantovalidoinnin uudelleentekeminen Helsingin kanssa
- Valtakunnallinen hetu-uudistus
- BMI-arvon piilottaminen Apotista, mikäli paino perustuu RAI-arvioinnissa arvioituun painoon.

Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen 21/2024, Versio 1.0, 4.4.2024, Oy Apotti Ab. Nyt tehtävä hankinta on lisähankinta aiempaan tietohallintojohtajan päättämään hankintaan interRAI-integraatio Apotti-järjestelmään 15.05.2023 § 5.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty tilaus toimittajalle.

Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.

Tietohallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu
sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla 12.12.2023 § 260.

This decision was published on 12.04.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Janne Kettunen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 26180

janne.p.kettunen@hel.fi

Decisionmaker

Petri Otranen
tietohallintojohtaja