Vuokraus, pysäköintialue, Talbonkuja 2, Meilahti, Fira Rakennus Oy
Katu-alueen, noin 185 m², vuokraaminen Fira Rakennus Oy:lle nro 15. kaupunginosasta, Meilahti, työmaan henkilökunnan autojen pysäköintiä varten, 1.11.2024-28.2.2026 väliseksi ajaksi
Päätös
Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Fira Rakennus Oy:lle (Y-tunnus 3259668-9) noin 185 m²:n suuruisen katualueen Presidentin virka-asunnon työmaan henkilökunnan pysäköinnin järjestämistä varten.
Alue sijaitsee 15. kaupunginosassa, Meilahti, osoitteessa Tallbonkuja, rakennetulla katualueella lähellä olevan puiston kiinteistötunnus 091-437-0001-0014, liitekartan mukaisesti.
Vuokraus on voimassa 1.11.2024-28.2.2026 välisen ajan liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.
Alueesta peritään vuokraa vuonna 2024 14 352euroa. Vuonna 2025 vuokra 28 470euroa ja vuonna 2026 4602e. Vuokra muodostuu seuraavasti: 15 m² x 6 €/päivä.(alv o%)
Vuokra laskutetaan vuonna 2024 yhdessä erässä (14352euroa), vuonna 2025 kahdessa erässä (14235euroa/erä) ja vuonna 2026 yhdessä erässä (4602euroa).
1.11.2024 vuokraan lisätään alv 25.5%. Arvonlisävero kulloinkin voimassa olevan yleisen arvonlisäverokannan mukaan.
Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.
Vuokrasopimus on voimassa 1.11.2024 alkaen, yhden kuukauden (1) molemminpuolisin irtisanomisajoin. Irtisanomisaika lasketaan irtisanomiskuukautta seuraavan täyden kuun alusta lukien.
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
Fira Rakennus Oy on sopinut kaupungin kanssa tehtävästä katualueen maanvuokrauksesta ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen aluevuokra kyseessä olevan vyöhykkeen ML 2 alueeseen.
1.11.2024 vuokraan lisätään alv 25.5%. Arvonlisävero kulloinkin voimassa olevan yleisen arvonlisäverokannan mukaan.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.
This decision was published on 15.10.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544