Hankinta, puhelinpalvelu, korona- ja influenssarokotusten ajanvaraus, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2024-010352
More recent handlings
§ 96

Helsinkiläisten korona- ja influenssarokotusten puhelinajanvarauspalvelun hankinta Palvelukeskus Helsingiltä

Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja

Päätös

Terveys- ja päihdepalvelujen johtaja päätti hankkia korona- ja influenssarokotusten puhelinajanvaraukseen liittyvää palvelua Palvelukeskus Helsingiltä.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on 111 000,00 euroa. Hintaan sisältyy puhelinpalvelu rakentaminen ACE-järjestelmään ja palvelun ja tarvittavat lisenssit.

Sopimuskausi alkaa 2.9.2024 ja päättyy 15.11.2024.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet hankinnasta yhteistyösopimuksen.

Päätöksen perustelut

Terveys- ja päihdepalveluilla on tarve resurssille liittyen helsinkiläisten syksyn 2024 korona- ja influenssarokotusten puhelinajanvaraukseen. Kausirokotukset ovat vuosittainen lyhytaikainen massarokotustapahtuma, jossa tilapäisen henkilöstön rooli on suuri. Huomioiden palveluiden saavutettavuus, rokotusajanvarausta täydentämään tarvitaan sähköisen asiakasportaali Maisan ohella puhelinpalvelu. Rokotusajanvaraus voidaan tuottaa perehdytettyjen asiakaspalvelijoiden toimesta ja näin säästää terveydenhuollon ammattilaisia rokotustehtäviin. Tarve puhelinajavarauspalvelulle on ajalle 2.9.-15.11.2024. Puhelinajanvaraus palvelee arkisin klo 8–16. Palveluun ei sisälly takaisinsoittopalvelua. Palveluun sisältyy puhelinpalvelun rakentaminen ACE-järjestelmään.

Palvelukeskus Helsinki on Helsingin kaupungin liikelaitos.
Puhelinajanvarauspalvelun hankinnassa on kyse sidosyksikköhankinnasta
eli ns. in-house –hankinnasta, johon ei sovelleta lakia
julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016, § 15).

Helsingin kaupungin sosiaali- terveys- ja pelastustoimiala ja Palvelukeskus Helsinki solmivat hankinnasta sopimuksen ajalle 2.9.-15.11.2024.

Terveys- ja päihdepalvelujen johtajan oikeus päättää hankinnasta perustuu sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen 12.12.2023 § 260 hankintavaltuuksiin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla.

This decision was published on 09.08.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Marko Valta, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 33733

marko.valta@hel.fi

Decisionmaker

Mikko Tamminen
vs. terveys- ja päihdepalvelujen johtaja

Attachments

1. Liite1 Yhteistyöasiakirja
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.