Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminta, idän asiakasohjaus, asiakasohjaaja, 4 virkaa, SOTEPE-03-600-24

HEL 2024-015262
More recent handlings
§ 15

Virkasuhteen täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjaus, työavain SOTEPE- 03-600-24

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella geronomi ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 039761, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051), sairaanhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 028581, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051), sairaanhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 016315, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051) ja terveydenhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumerot 032874, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051) 1.1.2025 lähtien 3018,80 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaikaa ei aseteta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettujen terveydentilasta saatujen selvitysten perusteella virkoihin ottaminen on vahvistettu ja virkaan otetut ovat esittänyt rikosrekisteriotteen sekä esittäneet hyväksyttävän selvityksen tartuntatautilain 48 §:n mukaisesta rokotussuojastaan. Selvitykset sekä rikosrekisteriote on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / kaakon asiakasohjaus.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virat tulivat avoimeksi 1.8.2024.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävänä on vastata eri tarpeessa olevien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä sekä yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää ikääntyneiden palveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimityöskentelyyn.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Asiakasohjaajan virat (vakanssinumerot 032874, 016315, 028581, 039761) ovat olleet julkisesti haettavana 7.10.2024 – 21.10.2024 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti satakolme (103) hakijaa, joista yksi (1) perui hakemuksen hakuaikana ja joista seitsemänkymmentäneljä (74) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun kolmetoista hakijaa: geronomi ********** geronomi ********** sosionomi ********** geronomi ********** geronomi ********** sosionomi ********** sosionomi ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** ja sairaanhoitaja ********** Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuuspäällikkö ********** Haastattelut tehtiin ajalla 23.10.2024 - 24.10.2024.

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sosionomiksi 2022. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Arcada- Nylands svenska yrkeshögskolanista sosionomiksi 2014. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sosionomiksi 2018. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Pohjois- Karjalan ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi 2012. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi 2021. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi 2018. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Laurea ammattikorkeakoulusta terveydenhoitajaksi 2011. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Vantaan terveydenhuolto- oppilaitoksesta sairaanhoitajaksi 1994. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta terveydenhoitajaksi 2012. Työkokemusta hänellä on **********

Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan kokemukseen ikääntyneiden kanssa työskentelystä, Helsingin kaupungin palveluverkoston tuntemukseen sekä kokemuksen asiakasohjauksen palvelutarpeen arvioinnista. Lisäksi huomiota kiinnitettiin paineensietokykyyn, ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.

Hakemuksen, haastatteluiden sekä työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoittivat asiakasohjauksen asiakasohjaajan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. He ovat saaneet monipuolista kokemusta asiakasohjaajana työskennellessä, osaavat ja hallitsevat laaja-alaisen palvelutarpeen arvioinnin tekemisen, yksilöhuollollisten päätösten teon sekä asiakkaiden palveluohjauksen ja neuvonnan. He ovat osoittaneet taitonsa moniammatillisessa tiimityössä ja asiakaslähtöisessä asiakastyössä eri asiakasryhmien kanssa. Heillä kaikilla on myös tuntemusta Helsingin kaupungin ikääntyneiden palveluverkostoista. Sen lisäksi he osoittivat erityistä innostusta, kehittämismyönteistä asennetta ja kiinnostusta tulevan kaakon asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävään.

Koulutuksen, kokemuksen ja työssä sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Kaakon asiakasohjausyksikössä.

This decision was published on 22.11.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Maarit Kinnunen, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 43028

maarit.h.kinnunen@hel.fi

Decisionmaker

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Attachments

1. Hakijalista
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.