Vuokraus, maa-alue, noin 1670 m², Pasila, Postipuisto/ Kustinpolku, pysäköintialuetta varten, 9.8.2024 alkaen, Palmia Oy
Maa-alueen, noin 1670 m², vuokraaminen Palmia Oy:lle 17. kaupunginosasta, Pasila, Postipuisto/ Kustinpolku, pysäköintialuetta varten, 9.8.2024 lukien
Päätös
Tämä päätös korvaa tiimipäällikön päätöksen HEL 2024-011867 182§ 16.10.2024. Syy alv asia.
Kaupunkiympäristön toimialan asukas- ja yrityspalveluiden alueidenkäytön tiimipäällikkö päätti vuokrata Palmia Oy:lle (Y-tunnus 2653762-3) yhteensä noin 1670m²:n suuruisen alueen pysäköintiä varten. Alue sijaitsee 17. kaupunginosassa, Pasila, Postipuisto, Kustinpolku 19 liitekartan mukaisesti. Kiinteistötunnus 091-017-0116-0005. Vuokraus on voimassa 9.8.2024 alkaen kahden (2) viikon irtisanomisajoin liitteinä olevien sopimusten mukaisesti.
Alueesta peritään kuukausivuokraa. Vuokra muodostuu seuraavasti: 1670m² x 0,85 €/m²/kk= 1419,50euroa/kk (alv 0%).
Mikäli pysäköintialueiden vuokraus katsotaan verohallinnolta tulevan ohjeistuksen tai kaupungin veroasiantuntijoiden mukaan pakotetusti arvonlisäverolliseksi vuokraukseksi, vuokraan tullaan lisäämään arvonlisävero voimassa olevan arvonlisäverokannan mukaisena.
Vuokrat tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.
Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevissa vuokrasopimuksissa.
Alueidenkäytön tiimipäällikkö on hyväksynyt ja allekirjoittanut liitteinä olevat vuokrasopimukset.
Päätöksen perustelut
Alue vuokrataan Palmia Oy:lle, joka saa käyttää vuokra-aluetta pysäköintiin. Vuokralaisen tulee selvittää rakentamistoimenpiteiden luvanvaraisuus ennen toimenpiteeseen ryhtymistä ja hankkia tähän mahdollisesti tarvittavat luvat.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 1 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,85e/m²/kk.
Mikäli pysäköintialueiden vuokraus katsotaan verohallinnolta tulevan ohjeistuksen tai kaupungin veroasiantuntijoiden mukaan pakotetusti arvonlisäverolliseksi vuokraukseksi, vuokraan tullaan lisäämään arvonlisävero voimassa olevan arvonlisäverokannan mukaisena.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.
This decision was published on 23.12.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544