Virkasuhteen täyttäminen, idän asiakasohjaus, asiakasohjaaja, arviointitoiminta, SOTEPE-03-709-24

HEL 2024-017352
More recent handlings
§ 19

Asiakasohjaajan virkasuhteen täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjaus, työavain SOTEPE- 03-709-24

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella Tiina Näverin asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 037409, toimintayksikkö 397130, työpiste 100040) 7.1.2025 lähtien 3068,80 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Ei koe aikaa.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saatujen selvitysten perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitykset on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / idän asiakasohjaus.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virka tulee avoimeksi 1.1.2025.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävänä on vastata eri tarpeessa olevien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä sekä yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää ikääntyneiden palveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimityöskentelyyn.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Asiakasohjaajan virka (vakanssinumero 037409) on ollut julkisesti haettavana 28.11.2024 – 13.12.2024 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti kahdeksankymmentä (80) hakijaa, joista kuusikymmentä (60) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun neljä hakijaa, joista yksi veti hakemuksensa pois ennen haastattelua:

geronomi Tiina Näveri, ********** Näverin ********** haastattelijoina toimivat vs. asiakkuuspäällikkö Sari Laurila ja asiakkuuspäällikkö Maarit Kinnunen. ********** haastattelijoina toimivat asiakkuuspäällikkö Maarit Kinnunen ja asiakkuusvastaava Johanna Sihvonen

Haastattelut tehtiin ajalla 16.12. – 19.12.2024.

Tiina Näveri on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi v. 2023.

Työkokemusta hänellä on asiakasohjauksessa asiakasohjaajan tehtävästä yksi vuosi ja yksitoista kuukautta.

********** on valmistunut Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta geronomiksi v. 2023.

Työkokemusta hänellä on Helsingin kaupungilla sosiaaliohjaajana v.2022-2023 yksi vuosi sekä idän asiakasohjauksessa asiakasohjaajan tehtävästä yksi vuosi ja kolme kuukautta.

********** on valmistunut Metropolian ammattikorkeakoulusta sosionomiksi v.2023.

Työkokemusta hänellä on Helsingin kaupungilla sosiaaliohjaajan tehtävästä 2 vuotta.

Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota kokemukseen asiakasohjauksen palvelutarpeen arvioinnista ja asiakasprosesseista sekä erilaisten päätösten teosta. Lisäksi huomiota kiinnitettiin ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.

Haastattelun sekä työssä osoitetun sopivuuden perusteella Tiina Näveri osoitti asiakasohjaajan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. Hän on saanut monipuolista kokemusta asiakasohjaajana työskennellessä, osaa ja hallitsee laaja-alaisen palvelutarpeen arvioinnin tekemisen, yksilöhuollollisten päätösten teon sekä asiakkaiden palveluohjauksen ja neuvonnan. Hän on osoittanut taitonsa eri asiakasprosesseissa ja asiakaslähtöisessä asiakastyössä eri asiakasryhmien kanssa. Hänellä on myös tuntemusta Helsingin kaupungin ikääntyneiden palveluverkostoista. Sen lisäksi hän osoitti erityistä ammatillista ja kehittämismyönteistä asennetta ja kiinnostusta idän asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävään.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella Tiina Näverillä on hyvät edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Idän asiakasohjausyksikössä.

This decision was published on 03.01.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Sari Laurila, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 92065

sari.laurila@hel.fi

Decisionmaker

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Attachments

1. Hakijalista (2)
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.