Virkasuhteen täyttäminen, idän asiakasohjaus, asiakasohjaaja, arviointitoiminta, SOTEPE-03-709-24
Asiakasohjaajan virkasuhteen täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjaus, työavain SOTEPE- 03-709-24
Päätös
Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella Tiina Näverin asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 037409, toimintayksikkö 397130, työpiste 100040) 7.1.2025 lähtien 3068,80 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.
Ei koe aikaa.
Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saatujen selvitysten perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitykset on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.
Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / idän asiakasohjaus.
Päätöksen perustelut
Asiakasohjaajan virka tulee avoimeksi 1.1.2025.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.
Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävänä on vastata eri tarpeessa olevien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä sekä yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää ikääntyneiden palveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimityöskentelyyn.
Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.
Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.
Asiakasohjaajan virka (vakanssinumero 037409) on ollut julkisesti haettavana 28.11.2024 – 13.12.2024 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.
Määräajassa hakemuksen jätti kahdeksankymmentä (80) hakijaa, joista kuusikymmentä (60) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.
Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun neljä hakijaa, joista yksi veti hakemuksensa pois ennen haastattelua:
geronomi Tiina Näveri, ********** Näverin ********** haastattelijoina toimivat vs. asiakkuuspäällikkö Sari Laurila ja asiakkuuspäällikkö Maarit Kinnunen. ********** haastattelijoina toimivat asiakkuuspäällikkö Maarit Kinnunen ja asiakkuusvastaava Johanna Sihvonen
Haastattelut tehtiin ajalla 16.12. – 19.12.2024.
Tiina Näveri on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi v. 2023.
Työkokemusta hänellä on asiakasohjauksessa asiakasohjaajan tehtävästä yksi vuosi ja yksitoista kuukautta.
********** on valmistunut Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta geronomiksi v. 2023.
Työkokemusta hänellä on Helsingin kaupungilla sosiaaliohjaajana v.2022-2023 yksi vuosi sekä idän asiakasohjauksessa asiakasohjaajan tehtävästä yksi vuosi ja kolme kuukautta.
********** on valmistunut Metropolian ammattikorkeakoulusta sosionomiksi v.2023.
Työkokemusta hänellä on Helsingin kaupungilla sosiaaliohjaajan tehtävästä 2 vuotta.
Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota kokemukseen asiakasohjauksen palvelutarpeen arvioinnista ja asiakasprosesseista sekä erilaisten päätösten teosta. Lisäksi huomiota kiinnitettiin ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.
Haastattelun sekä työssä osoitetun sopivuuden perusteella Tiina Näveri osoitti asiakasohjaajan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. Hän on saanut monipuolista kokemusta asiakasohjaajana työskennellessä, osaa ja hallitsee laaja-alaisen palvelutarpeen arvioinnin tekemisen, yksilöhuollollisten päätösten teon sekä asiakkaiden palveluohjauksen ja neuvonnan. Hän on osoittanut taitonsa eri asiakasprosesseissa ja asiakaslähtöisessä asiakastyössä eri asiakasryhmien kanssa. Hänellä on myös tuntemusta Helsingin kaupungin ikääntyneiden palveluverkostoista. Sen lisäksi hän osoitti erityistä ammatillista ja kehittämismyönteistä asennetta ja kiinnostusta idän asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävään.
Koulutuksen, kokemuksen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella Tiina Näverillä on hyvät edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Idän asiakasohjausyksikössä.
This decision was published on 03.01.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Sari Laurila, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 92065