Vaalitoimitsijat, 2025 kuntavaalit, kotiäänestys

HEL 2025-001232
More recent handlings
This is a motion

Vuoden 2025 kuntavaalien vaalitoimitsijat kotiäänestystä varten

Central Municipal Election Board

Päätösehdotus

Keskusvaalilautakunta määrää vaalitoimitsijat vuoden 2025 kuntavaalien kotiäänestystä varten liitteen 1 mukaisesti.

Esittelijän perustelut

Kuntaivaalit toimitetaan 13.4.2025 ja ennakkoäänestys järjestetään 2.-8.4.2025.

Vaalilain 46 §:n 3 momentin mukaan äänioikeutettu, jonka kyky liikkua tai toimia on siinä määrin rajoittunut, ettei hän pääse äänestys- tai ennakkoäänestyspaikkaan ilman kohtuuttomia vaikeuksia, saa äänestää ennakolta kotona. Tällöin on kyseessä kotiäänestys.

Vaalilain 17 §:n 2 momentin mukaan kunnan keskusvaalilautakunta määrää vaalitoimitsijat kotiäänestykseen. Vaalitoimitsijat kotiäänestystä varten esitetään määrättäväksi liitteen 1 mukaisesti.

Presenter information

keskusvaalilautakunnan sihteeri
Veera Reuna

Ask for more info

Veera Reuna, keskusvaalilautakunnan sihteeri, puhelin: 09 310 20001

veera.reuna@hel.fi

Timo Lindén, kaupunginsihteeri, puhelin: 09 310 36550

timo.linden@hel.fi

Attachments

1. Kotiäänestystoimitsijat kuntavaalit 2025
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.