Vuokrasopimuksen täsmennys, Lähipalvelukeskus Hertsi, Linnanrakentajan tie 2

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2015-009664
More recent handlings
§ 5
This decisionmaker is no longer active

Vuokrasopimuksen täsmennys, Lähipalvelukeskus Hertsi, Linnanrakentajan tie 2

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti hyväksyä täsmennyksen vuokrakohteen kirjasto-nuorisotiloja koskevaan vuokrasopimukseen, joka on allekirjoitettu YIT rakennus Oy:n ja Hartela Etelä-Suomi Oy:n kanssa 31.07.2017 liitteen 1 mukaisesti siten, että vuokra-ala on 1 035 m2 ja että pinta-ala ei saa kasvaa enempää kuin 13,5 m2 (muutostyöalue/sisäporras tasoineen) + 2 % sopimuksen teko vaiheen pinta-alasta (n. 1 000 m2).

Samalla yksikön päällikkö päätti, että samaa liitteen 1 mukaista täsmennystä noudatetaan myös kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan sisäisessä vuokrasopimuksessa.

Päätöksen perustelut

Allekirjoitetussa sopimuksessa pinta-ala on määritetty n. 1 000 m2:ksi, joka tarkistetaan pohjapiirustuksista rakennuksen valmistuttua lopullisia suunnitelmia vastaavaksi RT-12-10277 mukaisesti. Valmistelija on neuvotellut niin, että kyseinen tarkemittauksesta tuloksena tuleva pinta-ala ei saa ylittää 2 % hyväksytyn lisätyön lisäksi.

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala on kesällä 2018 hyväksynyt haluamansa lisätyön, jossa pinta-ala kasvaa 13,5 m2.

This decision was published on 04.01.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Raija Mäkinen-Stormbom, toimitilatarkastaja, puhelin: 09 310 40365

raija.makinen-stormbom@hel.fi

Decisionmaker

Markku Metsäranta
yksikön päällikkö

Attachments

1. Herttoniemen kirjasto-nuorisotila vuokrasopimuksen täsmennys
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.