Hankinta, peruskorjauksen lisätyöt, Hakaniemen metroaseman lippuhalli
- Toimitusjohtaja 09.12.2019
- Toimitusjohtaja 04.07.2019
- Toimitusjohtaja 02.05.2019
- Board of Helsinki City Transport 2/25.01.2019
- Toimitusjohtaja 07.12.2018
- Toimitusjohtaja 20.09.2018
- Toimitusjohtaja 03.09.2018
- Toimitusjohtaja 05.07.2018
- Toimitusjohtaja 08.06.2018
- Toimitusjohtaja 05.04.2018
- Toimitusjohtaja 09.11.2017
- Toimitusjohtaja 12.07.2017
- Toimitusjohtaja 11.04.2017
- Toimitusjohtaja 07.03.2017
Hakaniemen metroaseman lippuhallin peruskorjauksen lisätöiden tilaaminen
Päätös
Vs. toimitusjohtaja päätti tilata suorahankintana Rakennuspartio Oy:ltä Hakaniemen metroaseman lippuhallin peruskorjauksen rakennusurakan lisä- ja muutostyöt tarjouksien nro 6, 10, 12, 13, 22, 27, 30, 39, 40 ja 45 mukaisesti yhteensä enintään 74.835,90 € euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Vs. toimitusjohtaja päätti tilata suorahankintana Amplit Oy:ltä Hakaniemen metroaseman lippuhallin peruskorjauksen sähköurakan lisä- ja muutostyöt tarjouksien nro 4B, 5A, 7A, 8, 9, 10A, 12A, ja 14A mukaisesti yhteensä enintään 119.558,54 € euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Vs. toimitusjohtaja päätti tilata suorahankintana Amplit Oy:ltä Hakaniemen metroaseman lippuhallin peruskorjauksen ilmanvaihtourakan lisä- ja muutostyöt tarjouksien nro 4A, 5A, 6B, 7A, 8A, 9, 10A, 11A, 12A, 13A, 14, 15 ja 16 mukaisesti yhteensä enintään 29.153,72 € euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Vs. toimitusjohtaja päätti tilata suorahankintana Amplit Oy:ltä Hakaniemen metroaseman lippuhallin peruskorjauksen putkiurakan lisä- ja muutostyöt tarjouksien nro 9A, 11B, 13B, 14A, 15, 16, 17, 18, 19, 20A, 21A, 22A, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ja 32 mukaisesti yhteensä enintään 68.297,12 € euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Johtokunta oikeutti päätöksellään 12.5.2016 (96 §) liikennelaitoksen tilaamaan rakennusurakasta lisätöitä halvimman tarjouksen antaneen Rakennuspartio Oy.n kanssa.
Lisätyö nro 6 sisältää urakoitsijan arkkitehdin laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla purkutöitä laajennettiin josta seuraa korjaustöiden lisääntymistä kyseisiin tiloihin.
Muutostyö nro 10 sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla sähköpurkujen työtä lisättiin. Muutoksessa on kyse purettavan ja jätettävän johdotuksen erottelusta johtuvasta purkutyön vaikeutumisesta.
Muutostyö nro 12 sisältää lattioiden rakenteen poikkeavuuden suunnitelmissa esitetyistä ja siitä aiheutuneen purkutyön syvyyden lisäyksestä.
Lisätyö nro 13 sisältää sähkösuunnitelmiin tulleen muutoksen jossa sähkön pääkaapeleiden nousureittiin tulleen muutoksen johdosta tarvittiin telineet metrotunneliin 130 päivän ajaksi.
Lisätyö 22 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla viemäreiden korjauslaajuutta lisättiin. Lisätyössä on kyse rakennusurakoitsijan antamasta aputyöstä viemärien sukitukseen.
Lisätyö 27 sisältää arkkitehdin laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin AKO-seiniin huoltoluukkuja.
Muutostyö nro 30 sisältää arkkitehdin laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla vaihdettiin graniittikivien pintakäsittely ristipäähakkaukseksi.
Lisätyö nro 39 sisältää rakennesuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla poistettiin lattioista tarpeettomaksi jääneitä rautaputkia lattioiden halkeilun estämiseksi.
Muutostyö nro 40 sisältää arkkitehdin laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin sisäänkäyntirakennusten lasitus rakennusvalvontaviranomaisten hyväksymään laatuun.
Lisätyö nro 45 sisältää arkkitehdin laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin IV-konehuoneeseen seinä VAK-laitteiden ja sähkökeskusten sijoittamista varten.
Tämän lisätyötilauksen jälkeen kohteen rakennusurakan lisä- ja muutostöitä on tilattu yhteensä 176.317,32 € eurolla (alv 0 %). Urakkasopimus 4600002854.
Johtokunta oikeutti päätöksellään 12.5.2016 (96 §) liikennelaitoksen tilaamaan sähköurakasta lisätöitä halvimman tarjouksen antaneen Amplit Oy:n kanssa.
Muutostyö nro 4B sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin nousukaapelointia työsuorituksen aikataulua yötyöksi.
Muutostyö nro 5A sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin nousukeskuksien kwh-mittareiden tyyppi.
Muutostyö nro 7A sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin keskuksia ja kaapelointia muutosluettelo D:n mukaisesti.
Muutostyö nro 8 sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin kaapelointia muutosluettelo E:n mukaisesti.
Muutostyö nro 9 sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin kaapelointia muutosluettelo F:n mukaisesti
Lisätyö nro 10A sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin kamerajärjestelmä muutosluettelo G+H:n mukaisesti.
Lisätyö nro 12A sisältää sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin äänentoistojärjestelmä muutosluettelo G+H:n mukaisesti.
Lisätyö nro 14A sisältää hyvityksen sähkösuunnittelijan laatiman suunnitelma-muutoksesta, jolla muutettiin turvavalaistusta muutosluettelo H:n mukaan.
Tämän lisätyötilauksen jälkeen kohteen sähköurakan lisä- ja muutostöitä on tilattu yhteensä 146.591,42€ eurolla (alv 0 %). Urakkasopimus 4600002855.
Johtokunta oikeutti päätöksellään 12.5.2016 (96 §) liikennelaitoksen tilaamaan ilmanvaihtourakasta lisätöitä halvimman tarjouksen antaneen Amplit Oy:n kanssa.
Muutostyö nro 4A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin palopelti kahdeksi tilan mittojen vuoksi.
Muutostyö nro 5A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin palopeltejä IV-konehuoneessa asennuskuvien muutoksesta johtuen.
Muutostyö nro 6B sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin kanavointia IV-konehuoneen äänenvaimentimien osalta.
Muutostyö nro 7A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin palopelti suunnitelma 3220 revisio w.
Muutostyö nro 8A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin savunhallintapellin ja kanavoinnin muutos jätehuoneessa.
Muutostyö nro 9 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin kanavointia. (sisältää LVI 3220 rev. ä, LVI 3210 rev. ä, LVI 3210 rev.q, LVI 3220 rev,q).
Muutostyö nro 10A sisältää hyvityksen väärin tarjouksissa 1-9 lasketuista yleiskustannuslisän osuudesta.
Muutostyö nro 11A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin puhallinkonvektori suunnitelman LVI 0120 å mukaan.
Muutostyö nro 12A sisältää arkkitehdin laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin puhallinkonvektoreiden värisävy.
Muutostyö nro 13A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin puhallinkonvektori suunnitelman LVI 0120 ab mukaan.
Muutostyö nro 14 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin kanavointia suunnitelman LVI 3120 ac mukaan.
Muutostyö nro 15 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin palopeltien toimintaa lisäämällä releyksiköt tarjoukseen 2A liittyen.
Muutostyö nro 16 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin kanavointia suunnitelman LVI 3300 n mukaan.
Tämän lisätyötilauksen jälkeen kohteen ilmanvaihtourakan lisä- ja muutostöitä on tilattu yhteensä 61.479,40€ eurolla (alv 0 %). Urakkasopimus 4600002856.
Toimitusjohtaja oikeutti päätöksellään 9.8.2016 (97 §) liikennelaitoksen tilaamaan putkiurakasta lisätöitä halvimman tarjouksen antaneen Amplit Oy:n kanssa.
Muutostyö nro 9A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla uusittiin jätevesiviemäri ja muutettiin hst kannakkeet lohko 0-1/A-K .
Lisätyö nro 11A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin palopostikaapit (rev. U ja V).
Muutostyö nro 13B sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla siirrettiin vanha palopostilinja Iv-kanavan edestä.
Muutostyö nro 14A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla sprinklerirungon (vanha) muutostyön, vanha runko Iv-kanava-asennuksien edessä Linjalla 0-2/B.
Muutostyö nro 15 sisältää arkkitehdin ja LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelma-muutoksen, jolla muutettiin KSk-koneen väri, kytkentä ja tyyppi.
Lisätyö nro 16 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin vanhan lattian sulanapitopiirin uusiminen tehtäviin suorituksiin.
Lisätyö nro 17 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin runkoviemärin tarkistusyhteet ja sprinklerikeskukseen lattiakaivo.
Lisätyö nro 18 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin vesiautomaatin vesiliitos.
Lisätyö nro 19 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin rasvanerotuskaivoon aktiivihiilisuodatin hajuhaitan ehkäisemiseksi.
Muutostyö nro 20A sisältää hyvityksen väärin tarjouksissa 1-10 lasketuista yleiskustannuslisän osuudesta.
Muutostyö nro 21A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla siirrettiin IV-lämpölinjoja muiden asennusten risteilyiden takia jätehuoneessa.
Muutostyö nro 22A sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla otettiin väliaikainen lumensulatuspiiri käyttöön, viemärimuutoksia sekä suunnitelmiin kuulumattomat purkutyöt.
Lisätyö nro 23 sisältää valvojien teettämän työn, jolla korjattiin käytössä olevan sprinklerijärjestelmää.
Lisätyö nro 24 sisältää valvojien teettämän työn, jolla korjattiin käytössä olevan sprinklerijärjestelmää lisäämällä väliaikainen viemäröinti sadevesikaivoon.
Lisätyö nro 25 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin sprinklerijärjestelmään väli- ja arinatilan lisäsuuttimet.
Lisätyö nro 26 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin sprinklerijärjestelmään kaapelikanaalin lisäsuuttimet kellari -5,25, revisio AD.
Muutostyö nro 27 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin P1 ja P2 kattoviemäröintiä lisäämällä kattokaivoja.
Lisätyö nro 28 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin sprinklerille syöttö ja koestusviemäri.
Muutostyö nro 29 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin pattereiden mitoitusta suuremmiksi sekä niiden määrää lisättiin rev. I ja V.
Muutostyö nro 30 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin PKN putkikoot ja lisättiin valvomoon PKN rev. Å.
Muutostyö nro 31 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla muutettiin IV-koneen pumppu rev. Q.
Lisätyö nro 32 sisältää LVI-suunnittelijan laatiman suunnitelmamuutoksen, jolla lisättiin kellarin LJH letkuliitin sekoittaja rev. D.
Tämän lisätyötilauksen jälkeen kohteen putkiurakan lisä- ja muutostöitä on tilattu yhteensä 92.747,39 eurolla (alv 0 %). Urakkasopimus 4600002857.
Näiden lisätyötilauksien jälkeen on rakennus-, sähkö- ja ilmanvaihtourakoiden lisä- ja muutostöitä tilattu yhteensä 384.388,14 eurolla (alv 0 %).
Johtokunta oikeutti päätöksellään 12.5.2016 (96 §) HKL:n tilaamaan rakennus-, sähkö- ja ilmanvaihtourakoiden lisätöitä yhteensä enintään 1.681.560,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan. Lisäksi johtokunta oikeutti päätöksellään 12.5.2016 (96 §) HKL:n toimitusjohtajan tekemään päätöksen urakan putkitöistä ja niiden lisätöistä.
Toimitusjohtaja oikeutti päätöksellään 9.8.2016 (97 §) HKL:n tilaamaan putkiurakan lisätöitä yhteensä enintään 95.220,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
This decision was published on 08.12.2024
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta vaatimalla hankintaoikaisua tai tekemällä valituksen markkinaoikeudelle taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Muutoksenhaku markkinaoikeuteen ei estä vaatimasta hankintaoikaisua.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
VALITUSOSOITUS MARKKINAOIKEUDELLE
Valitusaika
Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Hankintaoikaisun vireilletulo ei vaikuta siihen määräaikaan, jonka kuluessa asianosaisella on oikeus hakea muutosta valittamalla markkinaoikeudelle.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään markkinaoikeudelle.
Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
00520 HELSINKI | |
Sähköpostiosoite: | |
Faksinumero: | 029 56 43314 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 43300 |
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle
Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.
Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Odotusaika
EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Oikeudenkäyntimaksu
Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 2000 euroa, jos hankinnan arvo on alle 1 miljoona euroa; 4000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 1 miljoona euroa ja alle 10 miljoonaa euroa; ja 6000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Ermo Mattila, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 35586