Määrärahan myöntäminen Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2018-010388
More recent handlings
§ 222

Määrärahan myöntäminen Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päätti myöntää vuoden 2018 talousarvion kohdalta 13001 (projektirakenneosa 1040201018), kaupunginhallituksen käyttövarat, sosiaali- ja terveystoimialalle 2 000 euroa käytettäväksi rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan.

Samalla kansliapäällikkö päätti merkitä tiedoksi rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan selvitykset vuodelta 2017 määrärahan käytöstä ja todeta selvityksien perusteella, että vuodelle 2017 myönnetystä 2 000 euron määrärahasta käytettiin 1 538,35 euroa.

Päätöksen perustelut

Kaupunginhallitus asetti 4.9.2017 § 775 valtuuston vuonna 2017 alkaneeksi toimikaudeksi rintamaveteraanien oloja ja niiden kehitystä seuraavan rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan, jonka tehtävänä on seurata ja koordinoida rintamaveteraaneja koskevien asioiden valmistelua, käsittelyä ja yhteistyötä tekemällä aloitteita ja antamalla lausuntoja viranomaisille ja yhteisöille sekä omalta osaltaan edistää rintamaveteraanien asioiden huomioimista.

Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunta hakee toimintaansa määrärahaa 2 000 euroa vuodelle 2018. Neuvottelukunnalle myönnettiin määrärahaa 2 000 euroa vuodelle 2017 (Kj 27.2.2017 § 24 ja 20.12.2017 § 182). Myönnetystä määrärahasta käytettiin 1 538,35 euroa.

Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnalle esitetään myönnettäväksi 2 000 euroa vuodelle 2018. Vuoden 2018 määräraha vastaa vuoden 2017 määrärahaa. Määrärahan käytöstä on tehtävä selvitys kaupunginkanslialle 31.1.2019 mennessä.

This decision was published on 30.10.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Pia Halinen, controller, puhelin: 09 310 25718

pia.halinen@hel.fi

Decisionmaker

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Tuula Saxholm
rahoitusjohtaja

Attachments

1. Määrärahahakemus vuodelle 2018
2. Selvitys 2017 alkuvuoden määrärahasta
3. Selvitys 2017 loppuvuoden määrärahsta

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.