Määrärahan myöntäminen Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2018-010388
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 222

Määrärahan myöntäminen Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päätti myöntää vuoden 2018 talousarvion kohdalta 13001 (projektirakenneosa 1040201018), kaupunginhallituksen käyttövarat, sosiaali- ja terveystoimialalle 2 000 euroa käytettäväksi rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan.

Samalla kansliapäällikkö päätti merkitä tiedoksi rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan selvitykset vuodelta 2017 määrärahan käytöstä ja todeta selvityksien perusteella, että vuodelle 2017 myönnetystä 2 000 euron määrärahasta käytettiin 1 538,35 euroa.

Päätöksen perustelut

Kaupunginhallitus asetti 4.9.2017 § 775 valtuuston vuonna 2017 alkaneeksi toimikaudeksi rintamaveteraanien oloja ja niiden kehitystä seuraavan rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnan, jonka tehtävänä on seurata ja koordinoida rintamaveteraaneja koskevien asioiden valmistelua, käsittelyä ja yhteistyötä tekemällä aloitteita ja antamalla lausuntoja viranomaisille ja yhteisöille sekä omalta osaltaan edistää rintamaveteraanien asioiden huomioimista.

Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunta hakee toimintaansa määrärahaa 2 000 euroa vuodelle 2018. Neuvottelukunnalle myönnettiin määrärahaa 2 000 euroa vuodelle 2017 (Kj 27.2.2017 § 24 ja 20.12.2017 § 182). Myönnetystä määrärahasta käytettiin 1 538,35 euroa.

Rintamaveteraaniasiain neuvottelukunnalle esitetään myönnettäväksi 2 000 euroa vuodelle 2018. Vuoden 2018 määräraha vastaa vuoden 2017 määrärahaa. Määrärahan käytöstä on tehtävä selvitys kaupunginkanslialle 31.1.2019 mennessä.

Päätös tullut nähtäväksi 30.10.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Pia Halinen, controller, puhelin: 09 310 25718

pia.halinen@hel.fi

Päättäjä

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Tuula Saxholm
rahoitusjohtaja

Liitteet (pdf)

1. Määrärahahakemus vuodelle 2018
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. Selvitys 2017 alkuvuoden määrärahasta
Liitettä ei julkaista internetissä.
3. Selvitys 2017 loppuvuoden määrärahsta
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.