Virkistysmäärärahojen jakaminen henkilökuntakerhoille vuodelle 2019, Sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2019-002219
More recent handlings
§ 50
This decisionmaker is no longer active

Muutos sosiaali- ja terveystoimialan virkistysmäärärahojen jakaminen henkilökuntakerhoille vuodelle 2019

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Päätös

Toimialajohtaja päätti muuttaa 20.2.2019 § 32 tekemäänsä sosiaali- ja terveystoimialan henkilökuntakerhojen vuoden 2019 virkistysmäärärahoja koskevaa päätöstään siten, että 20.2.2019 tehdyssä päätöksessä ilman avustusta jääneelle kerholle Idän Guukkelit myönnetään 1 500 euron avustus, jonka avustushakemus löytyi myöhemmin, sekä painovirheen takia liian vähän avustusta saaneelle kerholle Multitalentit myönnetään 1 800 euron lisäavustus päätöksessä 20.2.2019 § 32 mainituin ehdoin.

Toimialan vuoden 2019 talousarvioon on varattu henkilökuntakerhoille virkistysmäärärahoja 240 000 euroa, jota jäi edellisessä päätöksessä jakamatta 1 700 euroa.

Päätöksen perustelut

Idän Guukkelit -henkilökuntakerholle ei myönnetty avustusta vuodelle 2019 koska saatujen tietojen mukaan kerho oli lopettanut toimintansa helmikuussa 2018. Myöhemmin kävi ilmi, että kerho on perustanut samalla nimellä uuden kerhon lokakuussa 2018 ja kerho oli myös hakenut avustusta vuodelle 2019 määräajassa, mikä hakemus löytyi myöhemmin. Idän Guukkelit -henkilökuntakerholle käytetään jakamatta (1 700 euroa) jääneestä avustusmäärärahasta 1 500 euroa.

Multitalentit -henkilökuntakerholle myönnettiin aiemman päätöksen §  32 mukaan avustusta 300 euroa vuodelle 2019. Myöhemmin kävi ilmi, että painovirheen takia kerholle maksettiin liian vähän avustusta. Oikea avustusmäärä on yhteensä 2 100 euroa. Lisäavustukseen 1 800 euroa käytetään jakamatta jäänyttä avustusmäärärahaa 200 euroa ja loput 1 600 euroa katetaan Soten Henkilöstökerhot -tililtä toimintansa lopettaneiden kerhojen palautuksista. Soten henkilöstökerhot -tilillä on rahaa tällä hetkellä yli 6 000 euroa.

This decision was published on 28.03.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Armi Vadén, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 15970

armi.vaden@hel.fi

Decisionmaker

Juha Jolkkonen
sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Attachments

1. Korjattu henkilöstökerhoavustukset 2019 päätös

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.