Hankesuunnitelma, Koulupaviljonki Kontulan ala-aste

HEL 2019-003066
More recent handlings
§ 10
This decisionmaker is no longer active

Rintinpolku 4, siirtokelpoinen paviljonkirakennus (Kontulan ala-asteen ja varhaiskasvatuksen lisätilat), hankesuunnitelman hyväksyminen

Rakennetun omaisuuden hallintapäällikkö

Päätös

Rakennetun ympäristön hallintapäällikkö päättää hyväksyä osoitteeseen Rintinpolku 4 toteutettavien Kontulan ala-asteen ja varhaiskasvatuksen lisätilojen siirtokelpoisen paviljonkirakennuksen 15.4.2019 päivätyn hankesuunnitelman siten, että hankkeen enimmäislaajuus on 
465 brm² ja hankkeen enimmäishinta on arvonlisäverottomana 786 400 euroa helmikuun 2019 kustannustasossa sisältäen investointikustannuksia 337 000 euroa (alv. 0 %).

Päätös tehdään ehdolla, että kasvatus- ja koulutuslautakunta antaa hankesuunnitelmasta puoltavan lausunnon.

Päätöksen perustelut

Koulun oppilasmäärän ja varhaiskasvatuksen hakijamäärän kasvusta johtuen Kontulan ala-asteen yhteyteen tarvitaan lisätilaa. Tilat tarvitaan syyslukukaudeksi 2019.

Toteutettavissa lisätiloissa on 100 tilapaikkaa. Koulun käyttöön varataan alustavasti 50 paikkaa ja varhaiskasvatuksen esiopetuksen käyttöön 50 paikkaa. Käyttäjätahojen keskinäinen suhde voi jatkossa vaihdella.

Lisätilat hankitaan vuokraamalla tarvittava määrä siirtokelpoista paviljonkitilaa. Tilapäinen paviljonkipäiväkoti vuokrataan 60 kuukauden ajaksi.

Lausunnot

Rakennukset ja yleiset alueet- palvelukokonaisuus on pyytänyt hankesuunnitelmasta lausunnon kasvatus- ja koulutuslautakunnalta.

Hankkeen laajuus

Hankkeen laajuus on noin 465 brm², 375 htm².

Kustannukset

Kustannusarvion 16.4.2019 mukaan hankkeen kokonaiskustannus arvonlisäverottomana on yhteensä 786 400 euroa kustannustasossa 2/2019 (RI 104,0; THI 186,5).

Kokonaiskustannuksen sisältämä hankkeen vuokrakustannus suunnitellun 60 kuukauden ajalle on arvonlisäverottomana 449 400 euroa.

Kokonaiskustannus sisältää investointikustannuksia yhteensä 337 000 euroa. Investointikustannuksiin sisältyvät rakennuttamis- ja suunnittelukustannukset, maanrakennustyöt, tontin ulkopuoliset kaivutyöt, rakennuttajan erillishankinnat sekä lisä- ja muutostyövaraus.

Tilakustannus käyttäjälle

Hankkeen arvioitu tilakustannus on määritelty tilahankkeiden käsittelyohjeiden (Khs 14.12.2015) mukaan.

Arvioitu tilakustannus käyttäjälle on yhteensä 41,90 euroa/htm²/kk, 
15 713 euroa/kk. Tästä siirtokelpoisen rakennuksen sisäänvuokra on 19,97 euroa/htm²/kk, perustamiskustannusten perusteella laskettu lisävuokra 16,15 euroa/htm²/kk ja ylläpitovuokra 5,78 euroa/htm²/kk. Vuokran perusteena on 375 htm². Vuokra-aika on 60 kuukautta, joten tilakustannus on yhteensä 942 780 euroa.

Hankkeen rahoitus

Rakennuksen sisäänvuokra maksetaan käyttötalousmäärärahoista.

Hankkeen rakennuttamiskustannukset ja maanrakennustyöt rahoitetaan talousarvion talonrakennus-hankkeiden rakentamisohjelman alakohdalle 8020206 osoitetuista kohdentamattomista korjaus-määrärahoista.

Hankkeen toteutus ja aikataulu

Hankkeen toteutusvastuu on kaupunkiympäristötoimialan rakennukset
ja yleiset alueet- palvelukokonaisuudella. Rakennuksen ylläpidosta
vastaa kaupunkiympäristötoimialan ylläpitopalvelu.

Hanke on tavoitteena toteuttaa siten, että tilat ovat käytettävissä elokuussa 2019.

This decision was published on 29.04.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Juha Aaltonen, projektiarkkitehti, puhelin: 09 310 21008

juha.aaltonen@hel.fi

Decisionmaker

Sari Hilden
rakennetun omaisuuden hallintapäällikkö