Hankinta, HIJAT-henkilöstötieto- ja palkanlaskentajärjestelmän versiopäivitys, Kaupunginkanslia

HEL 2019-006972
More recent handlings
§ 143

HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon järjestelmän versiopäivityksen tarjouksen ja sopimusliitteen hyväksyminen, Kaupunginkanslia

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päätti hyväksyä CGI Suomi Oy:n tarjouksen T10079033, 3.5.2019 HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon järjestelmän versiopäivityksestä hintaan 220 000 euroa (alv 0 %) sekä versiopäivitystä koskevan sopimusliitteen.

HIJAT-järjestelmän uusi versio toimitetaan versiopäivitystä koskevan sopimusliitteen sekä voimassa olevien HIJAT-perussopimuksen ja HIJAT-palvelusopimuksen ehtojen mukaisesti.

Versiopäivityksen kustannuksista katetaan tällä päätöksellä 220 000 euroa. Muilta osin versiopäivityksen kustannukset katetaan voimassa olevan palvelusopimuksen vuosittaisesta kehittämisrahasta.

Päätöksen perustelut

Sopijapuolten HIJAT-järjestelmää koskeva voimassa oleva sopimuskokonaisuus muodostuu 19.6.2014 allekirjoitetusta HIJAT-Perussopimuksesta n:o S281637 ja 19.6.2014 allekirjoitetusta HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon Palvelusopimuksesta n:o S281536 sekä 11.9.2009 allekirjoitetusta HIJAT-HR-työpöytä Palvelusopimuksesta n:o S22005. Palvelusopimuksia päivitetään toiminnallisuuksien ja hintojen osalta vuosittain.

Nykyinen HIJAT-järjestelmäkokonaisuus on teknisesti vanhentunut ja sen ylläpito on päättymässä. Versiopäivityksessä HIJAT-järjestelmän nykyisen palvelusopimuksen sisältämät toiminnallisuudet toteutetaan uudistetulla teknologialla ja tietorakenteella, mikä mahdollistaa tehokkaammat henkilöstö- ja palkkahallinnon prosessit ja toimintatavat.

CGI Suomi Oy on tarjouksessaan T10079033 3.5.2019 tarjonnut Helsingin kaupungille HIJATin versiopäivitystä, sisältäen seuraavat muutokset:

  • Tulotietojärjestelmästä annetun lain (53/2018) mukaiset toiminnallisuudet (myös Kansallinen tulorekisteri Katre),
  • EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (EU/2016/679) vaatimusten mukaiset ominaisuudet,
  • HIJAT-integraatiorajapinnan päivityksen vaatimat muutokset sekä
  • HIJAT-raportoinnin päivityksen mukanaan tuomat muutokset.

Versiopäivitys on välttämätön myös pakottavien lainsäädäntömuutosten takia, joita ei ole ollut mahdollista ennakoida alkuperäistä sopimusta tehtäessä. Versiopäivitystä ei voida teknisistä syistä sekä yksinoikeuden ja liikesalaisuuksien suojaamiseen liittyvistä syistä hankkia muulta palveluntuottajalta.

Versiopäivitystä koskeva liite omine liitteineen tulee osaksi voimassa olevaa Palvelusopimusta. Sopijapuolet sopivat Päivitysliitteellä Toimittajan tarjoaman HIJAT–ohjelmistotuotteen uuden version HIJAT2:n käyttöönotosta Päivitysliitteen ja sen liitteiden mukaisesti. Päivitysliitettä ja sen ehtoja sovelletaan ensisijaisesti Palvelusopimuksen ehtoihin nähden.

Jatkuvien palvelujen hinta on sopimuksen mukaisesti ensimmäisenä vuonna (2020) 2 912 400 euroa ja kolmen vuoden (2020 – 2022) jaksolta yhteensä 8 581 200 euroa. Palvelusopimuksen mukaan kehittämisrahasta ja siihen sisältyvästä kehittämistyöstä sovitaan vuosittain. Vuosien 2020 - 2022 kehittämisraha on 255 000 euroa vuodessa. Kustannustaso ei versiopäivityksen johdosta kasva nykyisestä.

Versiopäivitystä koskevassa sopimusmuutoksessa on kyse julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, hankintalaki) 136 §:n 2 momentin 5 kohdan mukaisesta sallitusta vähäarvoisesta sopimusmuutoksesta, joka ei nosta kustannustasoa, eikä vaikuta sopimuksen yleiseen luonteeseen.

This decision was published on 27.06.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Eija Kallio, hankepäällikkö, puhelin: 09 310 23653

eija.kallio@hel.fi

Irmeli Mäkitalo, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 28120

irmeli.makitalo@hel.fi

Decisionmaker

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Nina Gros
henkilöstöjohtaja

Attachments

1. Confidential: JulkL 24 § 1 mom 20 k.
2. Confidential: JulkL 24 § 1 mom 20 k.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.