Hankinta, HIJAT-henkilöstötieto- ja palkanlaskentajärjestelmän versiopäivitys, Kaupunginkanslia
HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon järjestelmän versiopäivityksen tarjouksen ja sopimusliitteen hyväksyminen, Kaupunginkanslia
Päätös
Kansliapäällikkö päätti hyväksyä CGI Suomi Oy:n tarjouksen T10079033, 3.5.2019 HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon järjestelmän versiopäivityksestä hintaan 220 000 euroa (alv 0 %) sekä versiopäivitystä koskevan sopimusliitteen.
HIJAT-järjestelmän uusi versio toimitetaan versiopäivitystä koskevan sopimusliitteen sekä voimassa olevien HIJAT-perussopimuksen ja HIJAT-palvelusopimuksen ehtojen mukaisesti.
Versiopäivityksen kustannuksista katetaan tällä päätöksellä 220 000 euroa. Muilta osin versiopäivityksen kustannukset katetaan voimassa olevan palvelusopimuksen vuosittaisesta kehittämisrahasta.
Päätöksen perustelut
Sopijapuolten HIJAT-järjestelmää koskeva voimassa oleva sopimuskokonaisuus muodostuu 19.6.2014 allekirjoitetusta HIJAT-Perussopimuksesta n:o S281637 ja 19.6.2014 allekirjoitetusta HIJAT-henkilöstö- ja palkkahallinnon Palvelusopimuksesta n:o S281536 sekä 11.9.2009 allekirjoitetusta HIJAT-HR-työpöytä Palvelusopimuksesta n:o S22005. Palvelusopimuksia päivitetään toiminnallisuuksien ja hintojen osalta vuosittain.
Nykyinen HIJAT-järjestelmäkokonaisuus on teknisesti vanhentunut ja sen ylläpito on päättymässä. Versiopäivityksessä HIJAT-järjestelmän nykyisen palvelusopimuksen sisältämät toiminnallisuudet toteutetaan uudistetulla teknologialla ja tietorakenteella, mikä mahdollistaa tehokkaammat henkilöstö- ja palkkahallinnon prosessit ja toimintatavat.
CGI Suomi Oy on tarjouksessaan T10079033 3.5.2019 tarjonnut Helsingin kaupungille HIJATin versiopäivitystä, sisältäen seuraavat muutokset:
- Tulotietojärjestelmästä annetun lain (53/2018) mukaiset toiminnallisuudet (myös Kansallinen tulorekisteri Katre),
- EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (EU/2016/679) vaatimusten mukaiset ominaisuudet,
- HIJAT-integraatiorajapinnan päivityksen vaatimat muutokset sekä
- HIJAT-raportoinnin päivityksen mukanaan tuomat muutokset.
Versiopäivitys on välttämätön myös pakottavien lainsäädäntömuutosten takia, joita ei ole ollut mahdollista ennakoida alkuperäistä sopimusta tehtäessä. Versiopäivitystä ei voida teknisistä syistä sekä yksinoikeuden ja liikesalaisuuksien suojaamiseen liittyvistä syistä hankkia muulta palveluntuottajalta.
Versiopäivitystä koskeva liite omine liitteineen tulee osaksi voimassa olevaa Palvelusopimusta. Sopijapuolet sopivat Päivitysliitteellä Toimittajan tarjoaman HIJAT–ohjelmistotuotteen uuden version HIJAT2:n käyttöönotosta Päivitysliitteen ja sen liitteiden mukaisesti. Päivitysliitettä ja sen ehtoja sovelletaan ensisijaisesti Palvelusopimuksen ehtoihin nähden.
Jatkuvien palvelujen hinta on sopimuksen mukaisesti ensimmäisenä vuonna (2020) 2 912 400 euroa ja kolmen vuoden (2020 – 2022) jaksolta yhteensä 8 581 200 euroa. Palvelusopimuksen mukaan kehittämisrahasta ja siihen sisältyvästä kehittämistyöstä sovitaan vuosittain. Vuosien 2020 - 2022 kehittämisraha on 255 000 euroa vuodessa. Kustannustaso ei versiopäivityksen johdosta kasva nykyisestä.
Versiopäivitystä koskevassa sopimusmuutoksessa on kyse julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, hankintalaki) 136 §:n 2 momentin 5 kohdan mukaisesta sallitusta vähäarvoisesta sopimusmuutoksesta, joka ei nosta kustannustasoa, eikä vaikuta sopimuksen yleiseen luonteeseen.
Detta beslut publicerades 27.06.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Eija Kallio, hankepäällikkö, puhelin: 09 310 23653
Irmeli Mäkitalo, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 28120