Nimeämispyyntö, digitaalisen turvallisuuden linjausten koordinaatioryhmä, valtiovarainministeriö

HEL 2019-008331
More recent handlings
§ 156

Nimeämispyyntö, digitaalisen turvallisuuden linjausten koordinaatioryhmä, valtiovarainministeriö

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö esittää Valtiovarainministeriön digitaalisen turvallisuuden linjausten koordinaatioryhmään tietohallintojohtaja Markku Raitiota.

Päätöksen perustelut

Valtiovarainministeriö perustaa julkishallinnon digitaalisen turvallisuuden linjausten valmistelua varten koordinaatioryhmän, jonka tehtävänä on arvioida digitaalisen turvallisuuden nykytila sekä laatia digitaalisen turvallisuuden tavoitetilan saavuttamiseksi tarpeelliset linjaukset. Ryhmä raportoi Julkisen hallinnon ICT -osaston johtoryhmälle sekä Vahti-johtoryhmälle.

Valtiovarainministeriö pyytää nimeämispyynnön saaneita organisaatioita nimeämään ehdokkaan tai ehdokkaita digitaalisen turvallisuuden linjausten koordinaatioryhmään. Ehdokkaiden toivotaan edustavan sekä digitaalisen turvallisuuden asiantuntemusta että substanssitoiminnan asiantuntemusta. Ryhmän työskentely on virkatyötä. Ryhmän osallistujatahot vastaavat edustajiensa mahdollisista matka- ym. kustannuksista.

Koordinaatioryhmän tehtävät ovat:

1) Digitaalisen turvallisuuden nykytilan analyysi.
2) Digitaalisen turvallisuuden tavoitetilassa ohjausta, riskienhallintaa ja arkkitehtuuria koskevien periaatteiden sekä digitaalisen turvallisuuden palveluiden, sekä toimijoiden ja tehtävien kuvausten laadinta.
3) Tehtävät ja resurssit sisältävän toimeenpanosuunnitelman laadinta.

Ryhmän toimikausi on 1.9.2019 – 28.2.2020.

This decision was published on 27.08.2019

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Close

Ask for more info

Aaro Hallikainen, tietoturva-asiantuntija, puhelin: 09-310 259 99

aaro.hallikainen@hel.fi

Decisionmaker

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö

Attachments

1. Nimeämispyyntö 7.8.2019

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.