Virkamatka, kaupunginhallituksen elinkeinojaosto, opintomatka Amsterdamiin

HEL 2019-012373
More recent handlings
Case 8. / 860 §

Kaupunginhallituksen elinkeinojaoston matka Alankomaihin Amsterdamiin ajalla 18.–20.3.2020

Helsinki City Board

Päätös

Kaupunginhallitus päätti oikeuttaa kaupunginhallituksen elinkeinojaoston jäsenet tekemään virkamatkan Amsterdamiin, Alankomaihin ajalla 18.–20.3.2020.

Virkamatkasta aiheutuvat välttämättömät kustannukset korvataan enintään kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen matkakustannusten korvauksia koskevan liitteen sekä virkamatkoista annetun ohjeen mukaisina.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Virkamatkan aikana tutustutaan muun muassa Amsterdamin kaupungin innovaatiopolitiikkaan, startup-ekosysteemiin, maahanmuuttajien kotouttamiseen sekä kaupungin markkinointiin, kestävään kehitykseen ja sosiaaliseen vastuuseen. Lisäksi tutustutaan paikallisiin elinkeinoelämän toimintaa tukeviin organisaatioihin. Matkan alustava ohjelma (liite 1) toteutetaan 19.–20.3.2020. Matkajärjestely on suunniteltu sellaiseksi, että osallistujat voivat valintansa mukaan lähteä matkalle myös 18.3.2020 illalla.

Matkalle osallistuvat kaupunginhallituksen elinkeinojaoston jäsenet, ja luottamushenkilöitä osallistuu siten enintään yhdeksän. Matkalle osallistuvat myös elinkeinojohtaja ja edustajia kaupunginkansliasta. Kaupungin henkilöstön matkakustannukset maksetaan asianomaisten yksiköiden määrärahoista.

Matka- ja majoituskustannukset ovat noin 1000 euroa osanottajaa kohden. Lisäksi tulevat kuljetukset, ateriat paikan päällä, päivärahat ja matkatoimiston kustannukset. Ansionmenetykset korvataan luottamushenkilöille luottamushenkilöiden taloudellisista etuuksista tehdyn kaupunginvaltuuston päätöksen 19.6.2019 § 211 mukaisesti.

Kaupunginhallituksen päätöksen 6.5.2019 § 321 mukaan kaupunginhallitus päättää kaupunginvaltuuston, kaupunginhallituksen ja kaupunginhallituksen jaostojen virkamatkoista muualle kuin kotimaahan. Korvausta virkamatkasta aiheutuneista kustannuksista ja päivärahasta haetaan kirjallisesti. Hakemukseen liitetään tarvittava kirjallinen selvitys virkamatkasta aiheutuneista kustannuksista.

Virkamatkasta aiheutuvat kustannukset sekä mahdolliset luottamushenkilöiden ansionmenetyskorvaukset maksetaan talousarvion kohdalta 15001 Toimielinten toimintakustannukset, pormestarin ja kaupunginkanslian käytettäväksi (tulosyksikkö 1000024, projekti 105001000401, Virkamatkat, luottamushenkilöt).

Close

This decision was published on 08.01.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Presenter information

kansliapäällikkö
Sami Sarvilinna

Ask for more info

Jani Moliis, kansainvälisten asioiden päällikkö, puhelin: 09 310 22781

jani.moliis@hel.fi

Attachments

1. Alustava ohjelma

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.