Hankinta, International House Helsinki, markkinointivideot

HEL 2020-006030
More recent handlings
§ 22
This decisionmaker is no longer active

International House Helsingin markkinointivideoiden hankinta

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden päällikkö

Päätös

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden päällikkö päätti hyväksyä Oy Kultainen Sherpa Ab:n tarjouksen International House Helsingin (IHH) markkinointivideoiden suunnittelusta ja toteutuksesta.

Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on 19 240 euroa. Hankinta sisältää option brändimainoksen suunnittelusta ja tuottamisesta, jonka arvonlisäveroton kokonaisarvo on 3 615 euroa. Mahdollisen option kanssa hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on 22 855 euroa. Kyseessä on Helsingin kaupungin markkinointiviestintäpalveluja koskevan puitejärjestelyn (H012-18-1) mukainen minikilpailutus.

Työn kustannukset veloitetaan Kansainväliset osaajat yritysten kasvun vauhdittajina -hankkeelle vuodelle 2020 myönnetystä keskitetyn hanketoiminnan määrärahasta talousarviokohdasta 1 50 04, projektinumero 1095116002. Tarjouspyyntöön liittyvän option käyttämisestä päätetään erikseen.

Päätöksen perustelut

Hankinnalla tuotetaan englanninkielinen palveluanimaatio, joka esittelee International House Helsingin palvelutarjontaa ja ohjeistaa IHH:n asiakaskuntaa palveluiden käyttöön. Tavoitteena on, että animaation avulla asiakkaat ymmärtävät IHH:n optimaalisen palvelupolun. Mahdollisella lisähankinnalla tuotetaan brändimainos, joka markkinoi IHH:n palvelua ja lisää palvelun tunnettuutta. Mainoksella edistetään IHH:n palvelubrändiä sekä vahvistetaan mielikuvaa Helsingistä osaajaystävällisenä kaupunkina, joka tukee aktiivisesti kansainvälisten osaajien alueelle asettautumista ja viihtymistä.

Hankinta liittyy International House Helsinki -palvelun jatkokehittämiseen ja tehdään osana Kansainväliset osaajat yritysten kasvun vauhdittajina -hanketta. Hankkeessa Helsingin kaupungin tehtävänä on kehittää IHH:n englanninkielistä markkinointiviestintää muun muassa tuottamalla IHH:n asiakkaille suunnattuja viestintä- ja markkinointimateriaaleja, kuten digitaalisia mainoksia, verkkosisältöjä ja ohjeistuksia.

IHH:n markkinointivideoiden hankinnassa suoritettiin puitesopimuksen mukainen minikilpailutus markkinointiviestintäpalveluiden puitesopimuksen palveluntuottajien kesken. Hankittava palvelu on julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) mukaista palvelua.

Tarjouspyyntö toimitettiin 28.4.2020 kaikille kolmelle yllämainitun puitesopimuksen Kohderyhmä 1:n (markkinointiviestinnän suunnittelu, kehittäminen ja toteutus) piirissä olevalle toimittajalle (Miltton Oy, N2 Albiino Oy, Oy Kultainen Sherpa Ab). Määräaikaan 13.5.2020 klo 16:00 mennessä saapui sähköpostitse kolme tarjousta: Miltton Oy, N2 Albiino Oy ja Oy Kultainen Sherpa Ab. Tarjoukset käsiteltiin tarjouspyynnössä kuvatun menettelyn mukaisesti.

Tarjouksille asetettiin sisältövaatimuksia, jotka määräajassa saapuneet tarjoukset täyttivät. Oy Kultainen Sherpa Ab:tä pyydettiin täsmentämään tarjouksen maksuehtoa ja hintatietoa. Tarjousten valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus tarjouspyynnön mukaisesti. Päätös perustuu vertailuun, jossa on huomioitu laadulliset tekijät liittyen työsuunnitelmaan (prosessikokonaisuus, työskentelytavat ja projektihenkilöstö), työnäytteisiin sekä tarjottuun hintaan. (Arvioinnissa sovelletut kriteerit ja painoarvot on kuvattu tarkemmin tarjouspyynnössä liitteessä 1.)

Laadukkaimmiksi työsuunnitelmiksi arvioitiin N2 Albiino Oy:n ja Oy Kultainen Sherpa Ab:n tarjoukset. Työsuunnitelman painotus kokonaisarvioinnissa oli 50 prosenttia.

Työnäytteistä parhaimmiksi arvioitiin toimeksiannon kannalta Oy Kultainen Sherpa Ab:n tarjous. Työnäytteiden painotus kokonaisarvioinnissa oli 20 prosenttia.

Hinnaltaan edullisin tarjous oli Miltton Oy:n tarjous. Arvonlisäverottoman hinnan painotus kokonaisarvioinnissa oli 30 prosenttia.

Kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen esitti Oy Kultainen Sherpa Ab. Työsuunnitelma oli erityisesti prosessikuvauksen ja työskentelymenetelmien osalta vahva ja vastasi hyvin toimeksiannolle asetettuihin tavoitteisiin. Tarjouksessa esitetty projektihenkilöstö oli riittävä ja työnäytteet olivat tarkoituksenmukaiset. Oy Kultainen Sherpa Ab:n tarjoama hinta oli kallein. (Tarjousten vertailu on kuvattu tarkemmin liitteessä 2.)

Maahanmuutto- ja työllisyysasioiden päällikön oikeus toteuttaa hankintoja perustuu elinkeinojohtajan päätökseen kaupunginkanslian elinkeino-osaston hankintaoikeuksista 2.6.2019 § 45.

Sitova sopimus sopijapuolten välille syntyy vasta erikseen allekirjoitettavalla hankintasopimuksella.

This decision was published on 10.06.2020

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.

Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Tanja Malo, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 26507

tanja.malo@hel.fi

Decisionmaker

Ilkka Haahtela
maahanmuutto- ja työllisyysasioiden päällikkö

Attachments

2. Hankintapisteytys

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.