Sopimuksen irtisanominen, Pegasos-potilastietojärjestelmän kasvukäyrät ja -standardit, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2020-012057
More recent handlings
§ 62
This decisionmaker is no longer active

Kasvukäyrät ja -seulat palvelusopimuksen irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa Pegasos -potilastietojärjestelmään liitetyn kasvukäyrät ja –seulat palvelusopimuksen päättymään 30.6.2021.

Päätöksen perustelut

Tietohallinto- ja viestintäosaston osastopäällikkö on päättänyt 5.2.2016 § 4 hankkia Multirec oy:ltä palveluna käyttöoikeuden Kuopion yliopiston tutkijaryhmän uudistamiin kasvukäyriin ja niihin perustuviin kasvun seulasääntöihin ja niiden tulkintaan.

Tietohallintopäällikkö on 30.9.2020 allekirjoittanut hankinnasta tehdyn sopimuksen. Sopimus on irtisanottavissa kaksi kertaa vuodessa yhtä kuukautta ennen edellisen kuuden kuukauden jakson päättymistä.

Sosiaali- ja terveystoimiala kopioi lasten kasvutiedot 24.4.2021 käyttöön otettavaan Apotti –järjestelmään, jolloin Pegasokseen tallennettujen kasvutietojen näyttäminen kasvukäyrillä ei enää ole tarpeen.

Sopimus irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 30.6.2021.

This decision was published on 20.11.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Kirsiliina Leinonen, tietohallintolääkäri, puhelin: 09 310 75489

kirsiliina.leinonen@hel.fi

Decisionmaker

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Attachments

1. MULTIREC Kasvutietojen kehitys ylläpito ja tukipalvelu
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.