Sopimuksen irtisanominen, Pegasos-potilastietojärjestelmän kasvukäyrät ja -standardit, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2020-012057
Ärendet har nyare handläggningar
§ 62
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Kasvukäyrät ja -seulat palvelusopimuksen irtisanominen

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa Pegasos -potilastietojärjestelmään liitetyn kasvukäyrät ja –seulat palvelusopimuksen päättymään 30.6.2021.

Päätöksen perustelut

Tietohallinto- ja viestintäosaston osastopäällikkö on päättänyt 5.2.2016 § 4 hankkia Multirec oy:ltä palveluna käyttöoikeuden Kuopion yliopiston tutkijaryhmän uudistamiin kasvukäyriin ja niihin perustuviin kasvun seulasääntöihin ja niiden tulkintaan.

Tietohallintopäällikkö on 30.9.2020 allekirjoittanut hankinnasta tehdyn sopimuksen. Sopimus on irtisanottavissa kaksi kertaa vuodessa yhtä kuukautta ennen edellisen kuuden kuukauden jakson päättymistä.

Sosiaali- ja terveystoimiala kopioi lasten kasvutiedot 24.4.2021 käyttöön otettavaan Apotti –järjestelmään, jolloin Pegasokseen tallennettujen kasvutietojen näyttäminen kasvukäyrillä ei enää ole tarpeen.

Sopimus irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 30.6.2021.

Detta beslut publicerades 20.11.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Kirsiliina Leinonen, tietohallintolääkäri, puhelin: 09 310 75489

kirsiliina.leinonen@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Bilagor

1. MULTIREC Kasvutietojen kehitys ylläpito ja tukipalvelu

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.