Toimivallan siirtäminen kaupunkiympäristön toimialalla hankintojen tekemisessä

HEL 2020-013371
More recent handlings
Case 8. / 743 §

Toimivallan siirtäminen kaupunkiympäristön toimialalla hankintojen tekemisestä

Urban Environment Committee

Päätös

Kaupunkiympäristölautakunta päätti:

- siirtää hankintojen toimivaltaa liitteessä nro 1 esitetyllä tavalla kaupunkiympäristön toimialalla 1.1.2021 alkaen.

- siirtää toimivaltaa kaupunkiympäristölautakunnan päätöksessä 21.4.2020 (220 §) mainitun lisäksi liitteessä nro 1 mainituille viranhaltijoille siten, että hankintavaltuuden lisäksi heillä on toimivalta keskeyttää hankinta julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) 125 §:n mukaisesti.

- siirtää toimivaltaa kaupunkiympäristölautakunnan päätöksessä 21.4.2020 (220 §) mainitun lisäksi liitteessä nro 1 mainituille viranhaltijoille siten, että heillä on toimivalta päättää rajoitetussa-, neuvottelu- ja kilpailullisessa neuvottelumenettelyssä sekä innovaatiokumppanuudessa tarjoajien valinnasta, dynaamisessa hankintajärjestelmässä ehdokkaiden valinnasta sekä suunnittelukilpailussa osallistujien valinnasta.

Muilta osin noudatetaan kaupunkiympäristölautakunnan hankintavaltuuksista tehtyjä päätöksiä 20.6.2017 (8 §), 15.5.2018 (243 §) ja 21.4.2020 (220 §).

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Kaupunkiympäristölautakunta on päättänyt hankintavaltuuksista 20.6.2017 (8 §), 15.5.2018 (243 §) sekä 21.4.2020 (220 §). Päätökset ovat perustuneet kaupunginhallituksen johtamisen jaoston alkuperäiseen hankintavaltuuksia koskevaan päätökseen 22.5.2017 (99 §).

Helsingin kaupungin hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 3 momentin 3 kohdan mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää, hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.

Kaupunkiympäristölautakunta on päättänyt kaupunkiympäristön toimialan rakennukset ja yleiset alueet –palvelukokonaisuuden seuravan organisaation tason muuttamisesta 1.12.2020 (698 §). Tämän vuoksi rakennukset ja yleiset alueet –palvelukokonaisuuden hankintavaltuuksiin on tarve tehdä muutoksia. Tämän päätöksen liitteenä oleva esitys hankintavaltuuksista perustuu kaupunginhallituksen johtamisen jaoston sekä kaupunkiympäristölautakunnan aikaisempiin päätöksiin. Liitteessä nro 1 kuvattuihin hankintavaltuuksiin on tehty pääosin teknisiä muutoksia organisaatiossa tapahtuneiden muutosten mukaisesti.

Hankintavaltuuksiin tullaan esittämään kaupunkiympäristölautakunnalle muita muutoksia vuonna 2021.

Close

This decision was published on 22.12.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Presenter information

kaupunkiympäristön toimialajohtaja
Mikko Aho

Ask for more info

Kari Pudas, tekninen johtaja, puhelin: 09 310 15291

kari.pudas@hel.fi

Attachments

1. KYMP hankintavaltuudet muutokset punaisella
2. KYMP hankintavaltuudet 1.1.2021 alkaen

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.