Vuokraus, tilaelementtirakennus, lisäkäyttö, päiväkoti, Nurkkatie 2, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Vuokraus, tilaelementtirakennus, lisäkäyttö, päiväkoti, Nurkkatie 2, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Päätös
Yksikön päällikkö päätti vuokrata Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan varhaiskasvatukselle ja esiopetukselle osoitteessa Nurkkatie 2 sijaitsevasta tilaelementtirakennuksesta (paviljongista) päiväkodin lisätilaksi huoneistoalaltaan 377m² suuruisen tilan siten, että
arvonlisäveroton kokonaisvuokra on 25 368 euroa/kk eli 67,29 euroa/m²/kk, josta tilavuokra on 31,70 euroa/m²/kk, perustamiskulu lisävuokra 58kk 32,19 euroa/m²/kk ja ylläpitovuokra 2,90 euroa/m²/kk ja hallintokulu 0,50e euroa/m²/kk.
Määräaikainen vuokrasopimus on voimassa alkaen 1.8.2020, ja päättyy 23.6.2025.
Jos vuokrasopimus päättyy ennen lisävuokran maksuajan (58 kk) päättymistä, vuokralainen sitoutuu maksamaan kaupunkiympäristön toimialalle vuokrasopimuksen päättymispäivän ja lisävuokran maksuajan päättymispäivän väliseltä ajalta muodostuvan lisävuokran siten, että koko jäljellä oleva lisävuokra erääntyy vuokrasopimuksen päättymispäivänä.
Vuokrauksessa noudatetaan kaupunkiympäristön ja tilatoimittajan välistä vastuunjakotaulukkoa.
Päätöksen perustelut
Nurkkatielle siirtynyt paviljonki on määräaikainen yksikerroksinen päiväkotirakennus (käyttötarkoitusluokka 0810) 5-vuodeksi Jakomäen Kolupolku 10:stä Nurkkatie 2:n kentälle. Rakennus on valmistunut vuonna 2018.
Lisätilan siirto- ja perustamiskulu oli 650 000 euroa, jonka syystä kuukausivuokra on tilan osalta korkea. Tämä kulu on huomioitu lisävuokrana 58 kk ajan kokonaisvuokrassa.
Rakennuslupa (41-1519-20-A) tontilla on määräaikainen, rakennus saa olla paikallaan kauintaan 23.6.2025 saakka.
This decision was published on 22.12.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Harriet Andersson, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32429