Hankinta, katu- ja ratatyöt, Pasilankatu-Ilmalantori, Liikenneliikelaitos HKL
Ilmalan raitiotieyhteys, lisätyöt 20D ja 60 sekä muutostyö 72
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata kaupunkiympäristön toimialalta Ilmalan raitiotieyhteyden lisätyöt 20D ja 60 sekä hyväksyä muutostyön 72 mukaisen hyvityksen yhteensä enintään 20.672,42 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Liikenneliikelaitoksen (HKL) johtokunta oikeutti 14.1.2021, 8 §, HKL:n tilaamaan Ilmalan raitiotieyhteyden toteuttamiseen liittyvät raitiotien purku- ja rakennustyöt sekä rakennuttamistyöt Kaupunkiympäristön toimiala (KYMP), Rakennukset ja yleiset alueet, Rakennuttaminen-palvelulta tarjouksen Infra 2-20-132, 17.6.2020 mukaisesti yhteensä enintään 4.080.999,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan. Sekä tilaamaan tarvittavia lisä- ja muutostöitä yhteensä enintään 408.100,00 eurolla (alv 0 %) eli 10 % urakan kokonaishinnasta.
Lisätyö numero 20D (tarjous 64) käsittää Radiokadun muutostöitä.
Lisätyö numero 60 (tarjous 210) käsittää Ilmalantorilla runkomelueristyksen paksuuden muuttamisen.
Muutostyöllä 72 (tarjous 210) hyvitetään HKL:lle laadunvarmistuksen sanktio raitiotieliikenteen katkon aikana kesällä 2020.
Aikaisemmat lisätyötilaukset
- 4600019697, 49.488,25 euroa (alv 0%) (tilattu projektipäällikövaltuutuksilla)
- 4600020229, 8.707,10 euroa (alv 0%) (tilattu projektipäällikövaltuutuksilla)
Tämän päätöksen jälkeen Ilmalan raitiotieyhteyteen liittyviä lisä- ja muutostöitä on tilattu yhteensä 78.867,77 eurolla (alv 0 %). Johtokunnan päätöksen 14.1.2021 mukaisesta lisätyövaltuutuksesta on jäljellä 329.232,20 euroa (alv 0 %).
Hankinta toteutetaan kaupungin sisäisenä hankintana.
This decision was published on 01.12.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Mari Sipponen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 32389
Ulla Yli-Kullas, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 32902