Hankinta, katu- ja ratatyöt, Pasilankatu-Ilmalantori, Liikenneliikelaitos HKL

HEL 2020-014271
Ärendet har nyare handläggningar
§ 118

Ilmalan raitiotieyhteys, lisätyöt 20D ja 60 sekä muutostyö 72

Verkställande direktör

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata kaupunkiympäristön toimialalta Ilmalan raitiotieyhteyden lisätyöt 20D ja 60 sekä hyväksyä muutostyön 72 mukaisen hyvityksen yhteensä enintään 20.672,42 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Liikenneliikelaitoksen (HKL) johtokunta oikeutti 14.1.2021, 8 §, HKL:n tilaamaan Ilmalan raitiotieyhteyden toteuttamiseen liittyvät raitiotien purku- ja rakennustyöt sekä rakennuttamistyöt Kaupunkiympäristön toimiala (KYMP), Rakennukset ja yleiset alueet, Rakennuttaminen-palvelulta tarjouksen Infra 2-20-132, 17.6.2020 mukaisesti yhteensä enintään 4.080.999,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan. Sekä tilaamaan tarvittavia lisä- ja muutostöitä yhteensä enintään 408.100,00 eurolla (alv 0 %) eli 10 % urakan kokonaishinnasta.

Lisätyö numero 20D (tarjous 64) käsittää Radiokadun muutostöitä.
Lisätyö numero 60 (tarjous 210) käsittää Ilmalantorilla runkomelueristyksen paksuuden muuttamisen.
Muutostyöllä 72 (tarjous 210) hyvitetään HKL:lle laadunvarmistuksen sanktio raitiotieliikenteen katkon aikana kesällä 2020.

Aikaisemmat lisätyötilaukset

  • 4600019697, 49.488,25 euroa (alv 0%) (tilattu projektipäällikövaltuutuksilla)
  • 4600020229, 8.707,10 euroa (alv 0%) (tilattu projektipäällikövaltuutuksilla)

Tämän päätöksen jälkeen Ilmalan raitiotieyhteyteen liittyviä lisä- ja muutostöitä on tilattu yhteensä 78.867,77 eurolla (alv 0 %). Johtokunnan päätöksen 14.1.2021 mukaisesta lisätyövaltuutuksesta on jäljellä 329.232,20 euroa (alv 0 %).

Hankinta toteutetaan kaupungin sisäisenä hankintana.

Detta beslut publicerades 01.12.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Mari Sipponen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 32389

mari.sipponen@hel.fi

Ulla Yli-Kullas, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 32902

ulla.yli-kullas@hel.fi

Beslutsfattare

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies