Vuokraus, tilat, KanAm Grund Kapitalverwaltung- sgesellschaft mbh, Konepajankuja 1-5, kaupunginkanslia

HEL 2021-000764
More recent handlings
§ 7

Vuokraus, tilat, KanAm Grund Kapitalverwaltung- sgesellschaft mbh, acting on behalf of the “Leading Cities Invest", Konepajankuja 1-5, kaupunginkanslia

Yksikön päällikkö

Päätös

Tilat-palvelu Asiakkuus 3:n yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Konepajankuja 5 KanAm Grund Kapitalverwaltung- sgesellschaft mbh, acting on behalf of the “Leading Cities Invest omistamasta kiinteistöstä tilat C3A ja C3B, huoneistoalaltaan 682m² sekä 25m² mitkä sisältävät 3.kerroksen jyvitetyt kerrostilat ja sosiaalitilat, viideksi (5) vuodeksi Helsingin kaupungin kanslian strategiaosaston käyttöön siten, että pääoman ja ylläpidon sisältämä kokonaisvuokra arvonlisäverottomana on 22,50 euroa/m²/kk, yhteensä 15 907,50 euroa/kk ja vuokra-aika alkaa 01.04.2021 päättyen 31.05.2026 sekä liitteenä olevassa tarjouksessa esitetyin ehdoin.

Kokonaisvuokraan sisältyy pääomakustannukset, kiinteistön ylläpito, lämmitys- ja vesikustannukset sekä jätehuolto.

Vuokralainen sitoutuu solmimaan erillisen sähkösopimuksen ja aulapalvelusopimuksen Liitteen 1 mukaisesti. Arvioitu aulapalveluveloitus on noin 0,60 euroa/m²/kk ja määräytyy erillisen sopimuksen mukaan. Aulapalvelun maksuvelvollisuus alkaa vuokrakauden alkamispäivänä.

Pääomavuokraan, ylläpitovuokraan ja muihin maksuihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.

Vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan perimä hallintokulu, joka on suuruudeltaan 0,5 euroa/m²/kk.

Päätöksen perustelut

Tilavaihtoehtoja on tarkasteltu kaupunkiympäristön toimitilavuokrausyksikön toimesta yhteistyössä kaupunginkanslian kanssa. Tavoitteena uusille tiloille on ollut saavutettavuus julkisilla kulkuvälineillä sekä tilojen hyvä peruskunto ja muuton nopea aikataulu. Kaupungin omistamia tavoitteen mukaisia monitilatoimistoja ei ole vapaana.

Yhteisen näkemyksen mukaan tavoitteet saavutetaan parhaiten sijoittamalla toiminnot Fredriksbergin kiinteistöön Konepajankuja 1-5.

Vuokrasopimus on määräaikainen, viisi (5) vuotta. Sopimus laaditaan alkamaan 01.04.2021, jolloin vuokranantajan teettämät muutostyöt saadaan valmiiksi. Toiminta tiloissa ja vuokranmaksu alkaa 01.04.2021. Määräaikainen vuokrasopimus päättyy 31.05.2026.

This decision was published on 22.01.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577

markku.liukkonen@hel.fi

Decisionmaker

Jouko Snellman
yksikön päällikkö

Attachments

1. Fredriksberg C Vuokrasopimusluonnos liitteineen Helsingin kaupunki 11.12.2020
2. Digitaalisen perustan tilat - Joulukuu 2020

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.