Sopimusmuutos, sopimuksen irtisanominen, SAS-tietojärjestelmä

HEL 2021-005550
More recent handlings
§ 37
This decisionmaker is no longer active

SAS-järjestelmää koskevien sopimusten irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa SAS-sovelluksen ylläpito- ja kehitystyösopimuksen (numero 279124) ja SAS-jononhallintajärjestelmän käyttöpalvelusopimuksen (tuotantoympäristö sopimusnumero 279014 ja testiympäristö tilausnumero PM133939986) päättymään 31.12.2021.

Samalla tietohallintopäällikkö päätti, ettei CGI:n edellä mainittuihin sopimuksiin liittyvien käyttöpalveluissa olevien tuotanto- ja testipalvelinten WAS-lisenssejä enää uusita kuluvan kauden jälkeen. Kuluva kausi päättyy 31.10.2021.

Päätöksen perustelut

SAS-järjestelmällä (Selvitys, Arviointi, Sijoitus) sosiaalitoimen SAS-sijoittajat ovat hoitaneet vanhuspalvelujen jononhallintaa ja sijoituksia ympärivuorokautisiin pitkäaikaishoivalaitoksiin.

Apotti-tietojärjestelmä on käyttöönoton myötä 24.4.2021 korvannut SAS-järjestelmän toiminnallisuuden. SAS-järjestelmä säilyy katselukäytössä vuoden 2021 loppuun asti.

Toistaiseksi voimassaolevat sopimukset irtisanotaan (sovelluksen ylläpito- ja kehitystyösopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta ja käyttöpalvelusopimuksen kolme kuukautta) tällä päätöksellä päättymään 31.12.2021.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisesta perustuu SAS-sovelluksen ylläpito- ja kehitystyösopimuksen osalta sosiaalijohtajan päätökseen 07.12.2012 § 191 ja SAS-järjestelmän käyttöpalvelusopimuksen osalta tietohallinto- ja viestintäpalvelut osaston osastopäällikön päätökseen 12.5.2017 § 21.

This decision was published on 28.05.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Leena Vihko, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 67004

leena.vihko@hel.fi

Decisionmaker

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Attachments

1. Sovelluksen ylläpito ja kehitystyösopimus 279124
2. Käyttöpalvelusopimus 2790141

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.