Sopimusmuutos, sopimuksen irtisanominen, SAS-tietojärjestelmä
SAS-järjestelmää koskevien sopimusten irtisanominen
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa SAS-sovelluksen ylläpito- ja kehitystyösopimuksen (numero 279124) ja SAS-jononhallintajärjestelmän käyttöpalvelusopimuksen (tuotantoympäristö sopimusnumero 279014 ja testiympäristö tilausnumero PM133939986) päättymään 31.12.2021.
Samalla tietohallintopäällikkö päätti, ettei CGI:n edellä mainittuihin sopimuksiin liittyvien käyttöpalveluissa olevien tuotanto- ja testipalvelinten WAS-lisenssejä enää uusita kuluvan kauden jälkeen. Kuluva kausi päättyy 31.10.2021.
Päätöksen perustelut
SAS-järjestelmällä (Selvitys, Arviointi, Sijoitus) sosiaalitoimen SAS-sijoittajat ovat hoitaneet vanhuspalvelujen jononhallintaa ja sijoituksia ympärivuorokautisiin pitkäaikaishoivalaitoksiin.
Apotti-tietojärjestelmä on käyttöönoton myötä 24.4.2021 korvannut SAS-järjestelmän toiminnallisuuden. SAS-järjestelmä säilyy katselukäytössä vuoden 2021 loppuun asti.
Toistaiseksi voimassaolevat sopimukset irtisanotaan (sovelluksen ylläpito- ja kehitystyösopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta ja käyttöpalvelusopimuksen kolme kuukautta) tällä päätöksellä päättymään 31.12.2021.
Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisesta perustuu SAS-sovelluksen ylläpito- ja kehitystyösopimuksen osalta sosiaalijohtajan päätökseen 07.12.2012 § 191 ja SAS-järjestelmän käyttöpalvelusopimuksen osalta tietohallinto- ja viestintäpalvelut osaston osastopäällikön päätökseen 12.5.2017 § 21.
Päätös tullut nähtäväksi 28.05.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Leena Vihko, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 67004