Tutkimuslupa, Ikääntyneiden palveluiden sosiaalityöntekijöiden kokemukset interRAI-CA+HELSA-välineen käytöstä asiakastyössä

HEL 2021-011851
More recent handlings
§ 43
This decisionmaker is no longer active

Tutkimuslupa tutkimukseen ”Ikääntyneiden palveluiden sosiaalityöntekijöiden kokemukset interRAI-CA+HELSA-välineen käytöstä asiakastyössä”

Arviointitoiminnan johtaja

Päätös

Arviointitoiminnan johtaja myönsi tutkimusluvan ********** tutkimukselle ”Ikääntyneiden palveluiden sosiaalityöntekijöiden kokemukset interRAI-CA+HELSA-välineen käytöstä asiakastyössä” (käytäntötutkimus). Yhteyshenkilö on erityisasiantuntija ********** Tutkimuslupa on voimassa 28.2.2022 saakka.

Tutkimuslupaan sovelletaan seuraavia ehtoja:

Tutkimusraportista ei saa olla tunnistettavissa tutkimukseen osallistuneita henkilöitä.

Tutkimuksesta ei tule koitua kustannuksia sosiaali- ja terveystoimelle.

Tutkija sitoutuu noudattamaan EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen, tietosuojalain 1050/2018 sekä muun voimassa olevan lainsäädännön tutkijalle asettamia vaatimuksia.

Tutkija saapuu pyydettäessä maksutta esittelemään tutkimuksen tuloksia Helsingin sosiaali- ja terveystoimeen.

Sähköinen tutkimusraportti tai sen osoite toimitetaan sosiaali- ja terveystoimialan käyttöön osoitteella: tutkimusluvat.sote@hel.fi. Valmiit tutkimukset ovat henkilökunnan käytettävissä sosiaali- ja terveystoimen intrasivuilla.

Päätöksen perustelut

Tutkimuksessa kartoitetaan sosiaalityöntekijöiden kokemuksia interRAI-CA+HELSA-välineen käytöstä. Tutkimuskysymys on: Millaisia kokemuksia ikääntyvien palveluiden työntekijöillä on interRAI-CA+HELSA-välineen käytöstä asiakastyössä? Aineisto kerätään käyttäen elektronista kyselylomaketta kohdejoukkona ikääntyvien asiakkaiden parissa työskentelevät, palvelutarpeen arviointeja tekevät sosiaalityöntekijät. Aineisto analysoidaan käyttäen induktiivista sisällönanalyysiä, jossa keskeinen lähtökohta tutkimukselle on aineistolähtöisyys. Tutkimusaineisto hävitetään tutkimusraportin valmistuttua.

Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätöksen 8.5.2018 § 134 mukaan sosiaalihuollon asiakirjojen ja terveydenhuollon potilasasiakirjojen antamisesta päättää arviointitoiminnan johtaja (selvitys, arviointi ja sijoituspalveluihin kohdistuvat tutkimusluvat).

This decision was published on 21.10.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Helena Soini, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 43444

helena.soini@hel.fi

Decisionmaker

Eeva Raulos
vs. arviointitoiminnan johtaja

Attachments

1. Tutkimuslupahakemus 18.10.2021
The attachment will not be published on the internet.
2. Tutkimuslupahakemus 18.10.2021, liite, allekirjoitussivu
The attachment will not be published on the internet.
3. Tutkimuslupahakemus 18.10.2021, liite, ohjaajan allekirjoitus
The attachment will not be published on the internet.
4. Tutkimuslupahakemus 18.10.2021, liite, tutkimussuunnitelma
The attachment will not be published on the internet.
5. Tutkimuslupahakemus 18.10.2021, saate 20.10.2021
The attachment will not be published on the internet.
6. Tutkimuslupahakemus 18.10.2021, liite, opinnäytetyö
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.