Hankinta, Ingres- ja OpenRoad-lisenssien tilaaminen 2022, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2021-013466
More recent handlings
§ 124

Ingres- ja OpenRoad-lisenssien tilaaminen 2022

Toimitusjohtaja

Päätös

Vs. toimitusjohtaja päätti tilata Tieto Finland Oy:ltä metron toiminnanohjausjärjestelmän (MTOP) Ingres- ja OpenRoad lisenssit ajalle 1.1.2022-31.12.2022 yhteensä enintään 86.951,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

MTOP-toiminnanohjausjärjestelmä on ollut tuotannossa HKL:ssä vuodesta 1990 alkaen. MTOP-järjestelmää käytetään kunnossapito- ja liikennöintiyksiköiden tuotannonohjauksen työkaluohjelmistona.

HKL:llä on voimassa oleva sopimus nro 2005/22287/1 järjestelmän ylläpidosta Tieto Finland Oy:n kanssa. Tuotantokäytössä olevalla toiminnanohjausjärjestelmällä tulee olla saatavilla ylläpito ja tuotetuki ongelmatilanteiden varalle.

MTOP-toiminnanohjausjärjestelmän käyttö jatkuu tuotannossa vuoden 2022 ajan ja jatkossa se korvautuu Puhti-järjestelmällä. Nykyisten OpenRoad ja Ingres versioiden tuki päättyy 31.12.2021 ja ohjelmistot on päivitettävä tuoreimpiin versioihin, jotta vältytään korotetulta noin kaksinkertaiselta lisenssimaksulta.

Aiemmat päätökset ja tilaukset:

Toimitusjohtaja 9.3.2020, 45 §, 280.422,90 euroa (alv 0%)

Hallintojohtaja 13.1.2019, 2§, 72.860,00 euroa (alv 0%)

4600008456, 23.1.2018 Ingres ylläpito 2018, 5.124,54 euroa (alv 0%)

4600004917, 2.2.2017 Ingres ylläpito 2017, 5.124,54 euroa (alv 0%)

4400007895, 27.1.2015 Ingres-lisenssi ja ylläpitomaksu 2015, 3.099,52 euroa (alv 0%)

4400008219, 23.9.2015 Ingres ja OpenRoad päivitys, 4.830,00 euroa (alv 0%)

4400007371, 7.2.2014 Ingres-lisenssi ja ylläpitomaksu 2014, 2.228,06 euroa (alv 0%)

4400006781, 30.1.2013 Ingres-lisenssi ja ylläpitomaksu 2013, 2.228,06 euroa (alv 0%)

Tämän päätöksen jälkeen HKL on tilannut Tieto Finland Oy:ltä MTOP-tietojärjestelmän Ingres- ja OpenRoad-lisenssejä vuosina 2013-2021 yhteensä enintään 462.868,62 eurolla (alv 0%).

This decision was published on 13.12.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Harri Perkiö, järjestelmäsuunnittelija, puhelin: 09 310 35682

harri.perkio@hel.fi

Decisionmaker

Petri Lumijärvi
Vs. toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies