Hankinta, Ingres- ja OpenRoad-lisenssien tilaaminen 2022, kaupunkiympäristön toimiala
Ingres- ja OpenRoad-lisenssien tilaaminen 2022
Päätös
Vs. toimitusjohtaja päätti tilata Tieto Finland Oy:ltä metron toiminnanohjausjärjestelmän (MTOP) Ingres- ja OpenRoad lisenssit ajalle 1.1.2022-31.12.2022 yhteensä enintään 86.951,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
MTOP-toiminnanohjausjärjestelmä on ollut tuotannossa HKL:ssä vuodesta 1990 alkaen. MTOP-järjestelmää käytetään kunnossapito- ja liikennöintiyksiköiden tuotannonohjauksen työkaluohjelmistona.
HKL:llä on voimassa oleva sopimus nro 2005/22287/1 järjestelmän ylläpidosta Tieto Finland Oy:n kanssa. Tuotantokäytössä olevalla toiminnanohjausjärjestelmällä tulee olla saatavilla ylläpito ja tuotetuki ongelmatilanteiden varalle.
MTOP-toiminnanohjausjärjestelmän käyttö jatkuu tuotannossa vuoden 2022 ajan ja jatkossa se korvautuu Puhti-järjestelmällä. Nykyisten OpenRoad ja Ingres versioiden tuki päättyy 31.12.2021 ja ohjelmistot on päivitettävä tuoreimpiin versioihin, jotta vältytään korotetulta noin kaksinkertaiselta lisenssimaksulta.
Aiemmat päätökset ja tilaukset:
Toimitusjohtaja 9.3.2020, 45 §, 280.422,90 euroa (alv 0%)
Hallintojohtaja 13.1.2019, 2§, 72.860,00 euroa (alv 0%)
4600008456, 23.1.2018 Ingres ylläpito 2018, 5.124,54 euroa (alv 0%)
4600004917, 2.2.2017 Ingres ylläpito 2017, 5.124,54 euroa (alv 0%)
4400007895, 27.1.2015 Ingres-lisenssi ja ylläpitomaksu 2015, 3.099,52 euroa (alv 0%)
4400008219, 23.9.2015 Ingres ja OpenRoad päivitys, 4.830,00 euroa (alv 0%)
4400007371, 7.2.2014 Ingres-lisenssi ja ylläpitomaksu 2014, 2.228,06 euroa (alv 0%)
4400006781, 30.1.2013 Ingres-lisenssi ja ylläpitomaksu 2013, 2.228,06 euroa (alv 0%)
Tämän päätöksen jälkeen HKL on tilannut Tieto Finland Oy:ltä MTOP-tietojärjestelmän Ingres- ja OpenRoad-lisenssejä vuosina 2013-2021 yhteensä enintään 462.868,62 eurolla (alv 0%).
Detta beslut publicerades 13.12.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Harri Perkiö, järjestelmäsuunnittelija, puhelin: 09 310 35682