Virkamatka, sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan jäsenet, Alankomaat

HEL 2022-011789
More recent handlings
Case 10. / 256 §
This decisionmaker is no longer active

Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan varsinaisten jäsenten virkamatka Amsterdamiin, Alankomaihin 11.1.–13.1.2023

The Social Services and Health Care Committee

Päätös

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti oikeuttaa sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan varsinaiset jäsenet tekemään kolmen päivän virkamatkan Amsterdamiin, Alankomaihin 11.1.–13.1.2023. Mikäli varsinainen jäsen on estynyt osallistumaan, voi matkalle osallistua varajäsen. Matkan tarkoituksena on tutustua Alankomaiden sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä pelastustoimeen.

Käsittely

Puheenjohtaja Daniel Sazonov oli hetkellisesti estynyt osallistumaan kokoukseen ja poistui kokouksesta tämän asian käsittelyn ajaksi. Varapuheenjohtaja Pentti Arajärvi toimi puheenjohtajana tämän asian käsittelyn ajan.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Kaupunginhallitus hyväksyi 6.5.2019 § 321 luottamushenkilöiden virkamatkoja koskevat periaatteet. Kaupunginhallituksen päätöksen mukaan matkustamisen yleiset periaatteet ovat:

  • Toimielimet voivat perustellusta syystä tehdä virkamatkoja. Virkamatkan tulee liittyä toimielimen toimialaan ja virkamatkasta tulee olla hyötyä toimielimen toimivaltaan liittyvien tehtävien hoitamisessa.
  • Virkamatka on tehtävä niin lyhyessä ajassa, vähin kokonaiskustannuksin ja ympäristöä mahdollisimman vähän kuormittavalla tavalla kuin mahdollista ottaen huomioon matkan tavoitteen tarkoituksenmukainen saavuttaminen.

Saman päätöksen mukaisesti virkamatkasta päättää lähtökohtaisesti se toimielin, joka vastaa toimielimen määrärahojen käytöstä. Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta aloittaa toimintansa 1.1.2023 alkaen. Lautakunnan matkasta päättää sosiaali- ja terveyslautakunta.

Toimielimen tai toimielimen hallintotehtäviä hoitava organisaatio vastaa talousarvion puitteissa toimielimen virkamatkan liittyvistä kustannuksista. Luottamushenkilölle virkamatkasta aiheutuvat välttämättömät kustannukset korvataan enintään kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen ja kaupunginvaltuuston 23.6.2021 § 213 hyväksymien luottamushenkilöiden taloudellisten etuuksien mukaisina.

Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan virkamatka Amsterdamiin, Alankomaihin on suunniteltu tehtäväksi 11.1.–13.1.2023. Matkan tarkoituksena on tutustua Alankomaiden sosiaali- ja terveydenhuoltoon sekä pelastustoimeen. Alustava matkaohjelma on tämän asian liitteenä 1.

Matkalle osallistuvat sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan jäsenet. Mikäli varsinainen jäsen on estynyt osallistumaan, voi matkalle osallistua varajäsen. Liitteestä 2 ilmenevien lautakunnan jäsenten lisäksi matkalle osallistuvat toimialajohtaja, palvelukokonaisuuksien johtajat, hallintojohtaja, pelastuskomentaja, viestintäpäällikkö, yksikön päällikkö, johtava hallintoasiantuntija ja lautakunnan sihteeri sekä FCG:n edustajat.

Matkan arvioidut kokonaiskustannukset ovat 44 953,36 euroa, ja ne on eritelty liitteessä 3.

Close

This decision was published on 20.12.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Presenter information

sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja
Juha Jolkkonen

Ask for more info

Veera Komulainen, hallintoasiantuntija, puhelin: 09 310 36594

veera.komulainen@hel.fi

Attachments

2. Lautakunnan matkalle osallistuvat
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.