Vuokraus, toimitila, Peltokyläntie 4 H, Helsingin Kaupungin Asunnot Oy / sosiaali- ja terveystoimiala
Vuokraus, toimitila, Peltokyläntie 4 H, Helsingin Kaupungin Asunnot Oy / sosiaali- ja terveystoimiala
Päätös
Yksikön päällikkö päätti osoitteessa Peltokyläntie 4 H n yhteensä suuruisen 925,50 m² palveluasumisyksikön vuokrauksen Helsingin Kaupungin Asunnot Oy:ltä sosiaali- ja terveystoimialan käyttöön arvonlisäverottamaan kokonaishintaan 16 112,955 euroa/kk.
Veroton kokonaisvuokra tiloista on 17,41 euroa/m2. Vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan perimä hallintokulu, joka on suuruudeltaan 0,5 euroa/m²/kk.
Sosiaali- ja terveystoimialan hallinnoimien palvelutilojen laajuus ja vuokrakustannukset jakautuvat kohteessa seuraavasti:
- Asuintilat: 763,00 m² / 13 283,83 euroa/kk
- Soten palvelutilat: 162,50 m² / 2 829,125 euroa/kk
Sähköenergia ja käyttövesi, lämmitys ja jätehuolto sisältyvät vuokraan.
Toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus alkaa 1.10.2022 ja irtisanomisaika on vuokranantajan puolelta yksi vuosi. Vuokralainen on velvollinen neuvottelemaan vuokranantajan kanssa vuokrasopimuksen irtisanomisesta. Neuvotteluiden jälkeen vuokralainen tekee vuokranantajalle kirjallisen irtisanomisilmoituksen.
Vuokrauksessa noudatetaan Helsingin kaupungin Kaupunkiympäristön toimialan ja Helsingin Kaupungin Asunnot Oy:n välistä vastuunjakotaulukkoa.
Päätöksen perustelut
Tilat vuokrataan sosiaali- ja terveystoimialan Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalveluiden käyttöön. Kohteessa toimii toimialan asuntoja ja palvelutiloja senioreille.
This decision was published on 26.10.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Heidi Nielsen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 42170