Vesialueen, noin 200 m², tilapäinen vuokraaminen, Dynamo Shipping Ltd Oy, 3. kaupunginosa Kaartinkaupunki, Kolera-allas, 1.12.2023 lukien

HEL 2023-014063
More recent handlings
§ 153

Vesialueen, noin 200 m², tilapäinen vuokraaminen, Dynamo Shipping Ltd Oy, 3. kaupunginosa Kaartinkaupunki, Eteläranta 13, Kolera-allas, 1.12.2023 lukien

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Dynamo Shipping Ltd Oy:lle (3099824-6) noin 200 m²:n suuruisen vesialueen purjealus Kathrinan ravintolatoimintaa varten.

Vesialue sijaitsee 3. kaupunginosassa Kaartinkaupunki, osoitteessa Eteläranta 13, Kolera-allas, liitekartan mukaisesti. Vuokraus on voimassa 1.12.2023-30.4.2024, kahden (2) viikon molemmin puolisin irtisanomisajoin. Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Vesialueesta peritään 300 € (alv 0 %) kuukausivuokraa. Kesäkaudelta (1.4.-31.10) peritään 500 € kuukausivuokraa (500 €/500 m² vesialuetta/kk) ja talvikaudelta (1.11.-31.3) 250 € kuukausivuokraa (250 €/500 m² vesialuetta/kk). Vuokrakauden vuokra muodostuu seuraavasti: 1 kk x 500 €= 500 € + 4 kk x 250 €= 1 000 € yhteensä 1 500 €. Kuukausivuokra muodostuu seuraavasti: 1 500 €: 5 kk = 300 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

Dynamo Shipping Ltd Oy on toimittanut 2.11.2023 kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.

Vesialueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 2 vuokrausten hinta on kesäkaudella (1.4.-31.10.) 500 € / 500 m² /kk + 50 € / alkava 50 m² ja talvikaudella (1.11.-31.3.) 250 € / 500 m² /kk + 25 € / alkava 50 m².

Toimivalta. Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.

This decision was published on 13.11.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Mervi Jokela, tarkastaja, puhelin: 09 310 23810

mervi.jokela@hel.fi

Decisionmaker

Niklas Aalto-Setälä
vs tiimipäällikkö

Attachments

1. Liite 1: Hakemus
The attachment will not be published on the internet.
3. Liite 3: Sopimusluonnos
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.