Vesialueen, noin 200 m², tilapäinen vuokraaminen, Dynamo Shipping Ltd Oy, 3. kaupunginosa Kaartinkaupunki, Kolera-allas, 1.12.2023 lukien

HEL 2023-014063
Ärendet har nyare handläggningar
§ 153

Vesialueen, noin 200 m², tilapäinen vuokraaminen, Dynamo Shipping Ltd Oy, 3. kaupunginosa Kaartinkaupunki, Eteläranta 13, Kolera-allas, 1.12.2023 lukien

Teamchef

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Dynamo Shipping Ltd Oy:lle (3099824-6) noin 200 m²:n suuruisen vesialueen purjealus Kathrinan ravintolatoimintaa varten.

Vesialue sijaitsee 3. kaupunginosassa Kaartinkaupunki, osoitteessa Eteläranta 13, Kolera-allas, liitekartan mukaisesti. Vuokraus on voimassa 1.12.2023-30.4.2024, kahden (2) viikon molemmin puolisin irtisanomisajoin. Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Vesialueesta peritään 300 € (alv 0 %) kuukausivuokraa. Kesäkaudelta (1.4.-31.10) peritään 500 € kuukausivuokraa (500 €/500 m² vesialuetta/kk) ja talvikaudelta (1.11.-31.3) 250 € kuukausivuokraa (250 €/500 m² vesialuetta/kk). Vuokrakauden vuokra muodostuu seuraavasti: 1 kk x 500 €= 500 € + 4 kk x 250 €= 1 000 € yhteensä 1 500 €. Kuukausivuokra muodostuu seuraavasti: 1 500 €: 5 kk = 300 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

Dynamo Shipping Ltd Oy on toimittanut 2.11.2023 kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.

Vesialueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 2 vuokrausten hinta on kesäkaudella (1.4.-31.10.) 500 € / 500 m² /kk + 50 € / alkava 50 m² ja talvikaudella (1.11.-31.3.) 250 € / 500 m² /kk + 25 € / alkava 50 m².

Toimivalta. Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.

Detta beslut publicerades 13.11.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Mervi Jokela, tarkastaja, puhelin: 09 310 23810

mervi.jokela@hel.fi

Beslutsfattare

Niklas Aalto-Setälä
vs tiimipäällikkö

Bilagor

1. Liite 1: Hakemus
Bilagan publiceras inte på internet.
3. Liite 3: Sopimusluonnos
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.