Vuokraus, Siltasaarenkatu 12, Antilooppi Oy

HEL 2019-007400
More recent handlings
§ 44
This decisionmaker is no longer active

Vuokraus, Siltasaarenkatu 12, Antilooppi Oy

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Siltasaarenkatu 12 sijaitsevan Antilooppi Oy:n omistaman toimistotilan, huoneistoalaltaan 1404 m², seitsemäksi (7) vuodeksi Kruununsillat Allianssihankkeen käyttöön siten, että pääoman ja ylläpidon sisältämä kokonaisvuokra arvonlisäverottomana on 24,41 €/m²/kk eli 32 514,12 €/kk ja vuokra-aika alkaa 1.3.2020 päättyen 30.2.2027 liitteenä olevan vuokrasopimuksen ja vastuunjakotaulukon mukaisin ehdoin.

Kokonaisvuokraan sisältyy pääomakustannukset, kiinteistön ylläpito, lämmitys- ja vesikustannukset sekä jätehuolto. Vuokralainen tekee oman käyttösähkösopimuksen.

Vuokrauspäätös tehdään ehdolla, että kansliapäällikkö oikeuttaa vuokraamaan tilan.

Päätöksen perustelut

Kruunusillat-hankkeessa toteutetaan raitiotieyhteys Laajasalosta keskustaan Kaivokadulle. Hanke toteutetaan allianssin ja kokonaisurakan yhdistelmänä ja samassa yhteydessä toteutetaan huomattavassa määrin myös etenkin Hakaniemen alueen katurakentamista alueen kehittyessä.

Allianssi on urakkamuoto, jossa tilaaja, suunnittelija ja rakentaja vastaavat yhteistyössä hankkeen suunnittelusta ja toteuttamisesta. Normaalisti useassa vaiheessa tapahtuva suunnittelu ja rakentaminen tiivistetään ajallisesti lyhyempään vaiheeseen. Tämä tarkoittaa, että osapuolten välinen tiedonkulku tulee olla saumatonta. Tätä varten allianssitoteutuksissa on yleisesti käytetty hankkeen johtamiseen ns. Bigroom-konseptia, jossa kaikki osapuolet tuodaan samaan tilaan työskentelemään hankkeen parhaaksi. Tilasuunnittelun keinoin pyritään tuottamaan tiedonkululle ja yhteistyölle mahdollisimman hyvät edellytykset. Suunnittelu ja toteutus menevät osin ristiin ajallisesti jolloin hankkeen johtamisnäkökulmasta on oleellista, että kaikki osapuolet saadaan koottua hankkeen ajaksi samaan tilaan.

Tiloja tarvitaan viimeistään keväältä 2020 (voidaan hyödyntää saman tien) ja tarve jatkuu arviolta ainakin vuoden 2026 loppuun.

This decision was published on 09.07.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Keijo Virtanen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 43022

keijo.virtanen@hel.fi

Decisionmaker

Markku Metsäranta
yksikön päällikkö

Attachments

1. Alustava tilaehdotus 2.7.2019
2. Peruslaatutasokuvaus toimisto
3. Tilankäyttöluonnos työpisteet

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.